המדריך להוצאת רישיון קבלן כוח אדם

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

קסדה של קבלן שיפוציםאם תמיד אהבתם עבודה עם אנשים ורציתם להשתלב בתחום משאבי האנוש או אולי תמיד רציתם לעזור למחוסרי עבודה למצוא את העבודה הנכונה עבורם, המדריך הבא נועד בשבילכם. במדריך תוכלו ללמוד על תחומי האחריות של קבלן כוח אדם, הדרכים לקבלת הרישיון ומי רשאי לקבל אותו, על יתרונות קבלן כוח אדם וזכויות עובדי הקבלן.

מהו קבלן כוח אדם?

קבלן רשום כוח אדם הוא אדם העוסק בתהליכי גיוס עובדים הנמצאים תחתיו, שליחתם לעבודות מגוונות בחברות השונות, וקביעת שכר העובדים המועסקים.

יתרונות העסקת קבלן כוח אדם

חברות רבות ואנשים פרטיים המחפשים עובדים, מעדיפים לפנות אל קבלן כוח אדם ולא לחברות גיוס והשמה, עקב מספר יתרונות:

  1. הקבלן מצליח לגייס עובדים זמניים ומיומנים במהירות רבה.
  2. עלות העסקת עובד דרך קבלן כוח אדם נמוכה הרבה יותר מהעסקת עובד באופן ישיר והתחייבויות להסכמים ולזכויות המגיעות לעובד על פי החוק. חברות השמה מסוגלות לספק עובדים רלוונטיים לתפקיד, אך על החברה להעסיק באופן ישיר את העובד הפוטנציאלי אם נמצא מתאים.
  3. החברה לא נדרשת להתעסק בתהליכים הכוללים פיטורי עובדים החתומים על חוזה.

מי רשאי לקבל רישיון קבלן כוח אדם?

על פי החוק להעסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם אשר נכתב בשנת 1996, מי שמעוניין לקבל רישיון קבלן כוח אדם, צריך לעמוד במספר קריטריונים על מנת להגיש בקשה. החוק מתייחס לשני קריטריונים והם: היעדר הרשעות ומידת ניסיון.

  1. על מבקשי הבקשה להיות בעלי עבר נקי בחמש השנים הקודמות להגשת הבקשה, במהלכן לא הורשעו המעוניינים ברישיון או ממלאי התפקידים הבכירים בעסק שברשותם, בעברות עם קלון ובעברות חמורות השוללות מהם את היכולת להיות ראויים לפעול כקבלני שירותים.
  2. על מנת לקבל רישיון קבלן כוח אדם, על המבקש להיות בעל ניסיון של לפחות שלוש שנים בניהול כוח אדם.

שלבים לקבלת הרישיון

רישום טאבו

בכדי לקבל רישיון ולהפוך להיות קבלן כוח אדם, יש צורך לעבור מספר שלבים. לפניכם פירוט השלבים השונים אותם יש לעבור:

  1. לפני הגשת הבקשה לקבלת רישיון קבלן כוח אדם, עליכם לבדוק כי אתם עומדים בקריטריונים שמציב משרד העבודה והתעסוקה: היעדר הרשעות וניסיון של לפחות 3 שנים בניהול כוח אדם. במידה שאתם עומדים בשני התנאים, תוכלו להתקדם לתהליך הגשת הבקשה.
  2. כדי להגיש בקשה לקבלת רישיון קבלן כוח אדם, יש למלא טופס הנקרא "בקשה לרישיון קבלן כוח אדם או לקבלן שירות" הנמצא באתר האינטרנט של רשות העבודה והתעסוקה. מלבד הטופס, עליכם להגיש מסמכים נוספים:
  3. קורות חיים של בעלי העסק ושל המנכ"לים.
  4. אישורים המצהירים כי אתם בעלי הניסיון הניהולי הנדרש, הכוללים רשימת אנשי קשר וטלפונים של אנשים המסוגלים להעיד על הניסיון שלכם.
  5. טופס הסכמה לקבלת מידע פלילי מהמשטרה, החתום על יד בעלי ומנכ"לי החברה.
  6. תצהיר שנחתם על ידי עורכי דין, בעלי העסק והמנכ"לים בנושא היעדר הרשעות, קנסות ותביעות אזרחיות.
  7. במידה שהחברה מעסיקה עובדים, עליה לצרף מסמך מאזן בוחן.
  8. אם לעסק קיים משרד, יש לצרף חוזה שכירות ותמונות המתארות את המצב הסניטרי והפיזי בו. אם לא קיים משרד, יש לצרף למסמכים תצהיר התחייבות להחזקת משרד.
  9. לאחר שמשרד העבודה והתעסוקה יבחן את הבקשה שלכם ותמצאו עומדים בכל תנאי הסף, תקבלו זימון לריאיון אישי. לריאיון עליכם להביא שני מסמכים: טבלת דיווח נתונים לצורך הכנת ערבות ורשימת עובדים על פי פורמט מסוים שהלשכה דורשת. כמועמדים לרישיון, יהיה עליכם לעבור מבחן ידע בנושא דיני עבודה, ולכן כדאי מומלץ לקרוא על כל החוקים השונים, אפילו בעזרת עורך דין המתמחה בתחום, אשר יסביר לכם על כל הדינים.
  10. לאחר מעבר הריאיון האישי בהצלחה, מגיע השלב בו מקבל שולח הבקשה "דרישה להמצאת משרד". במהלך התהליך יהיה עליכם להשלים מסמכים חסרים אשר לא הוגשו בשלה הקודם, כגון שליחת חוזה שכירות ותמונות של המשרד העסק, ראיות כי המשרד שברשותכם מונגש לבעלי מוגבלויות, טבלת דיווח נתונים לצורך הכנת ערבות, רשימת עובדים מפורטת, וטופסי 102 מביטוח לאומי ומס הכנסה, עדכניים לרבעון שקדם למועד הגשת הבקשה לרישיון ואישור התשלום.
  11. במידה שעברתם את כל ארבעת השלבים, תגיעו לשלב האחרון והחמישי בו יהיה עליכם להפקיד ערבות בנקאית. על הערבות לעמוד בשני קריטריונים והם: הכנת הערבות בהתאם להודעת גובה הערבות הדרושה וערבות שתהיה תקפה למשך שלושה חודשים לאחר תום הרישיון.

ראו גם: למי מותר להעסיק עובדים פלסטינים?

זכויות עובדי קבלן כוח אדם

כמו כל עובד בשוק העבודה, גם לעובדים הנמצאים תחת קבלן כוח אדם מגיעות זכויות מסוימות. לעובדי קבלן כוח אדם יש מספר זכויות הייחודיות רק להם, בעקבות חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם וצו ההרחבה בענף אספקת שירותי כוח אדם. הזכויות כוללות:

  1. צו ההרחבה מתייחס הן לעובדים במגזר הפרטי והן לעובדים במגזר הציבורי, ומספק להם הטבות כגון: בסיס חישוב לימי חופשה, דמי הבראה, ודמי חגים. בנוסף, בזכות הצו, העובדים זכאים להגדלת מספר ימי החופשה בהתאם לוותק ולהגדלת מספר ימי החופשה ל- 24 ימים.
  2. עובדי קבלני כוח אדם נהנים מ"השוואת תנאים" לעובדים המועסקים באופן ישיר, ומתוגמלים על ידי שי לחג הזהה לשי שעובדים ישירים מקבלים, תוספות שכר וכן הלאה. עובדי הקבלן מקבלים תנאים זהים לעובדים הישירים.
  3. לאחר 9 חודשי עבודה אצל קבלן כוח אדם, על הקבלן להעסיק את העובד כעובד מן המניין או להפסיק את העסקתו. החוק אינו תקף לעובדי מחשוב, אותם ניתן להעסיק למעלה מ- 9 חודשים.
  4. נוסף לכל הזכויות הללו, קיימות זכויות התקפות לסוגים שונים של עובדים, כגון: עובדי ניקיון ותחזוקה ועובדי שמירה ואבטחה – עובדים אלו נהנים מזכויות נוספות שהחוק מעניק להם, עקב סוג עבודתם.

תהליך קבלת רישיון קבלן כח אדם

תהליך קבלת רישיון קבלן כוח אדם, הוא תהליך ארוך המלווה במילוי טפסים ותצהירים רבים, מעבר ראיון ומבחן, ותשלום ערבות בנקאית. התהליך מבוצע על ידי הלשכה לעבודה ותעסוקה, במטרה לסנן בעלי מקצוע רבים אשר בעלי עם פלילי או ללא ניסיון מספק בתחום, וכדי להעניק את הרישיון לבעלי המקצוע המתאימים והאיכותיים ביותר. בסופו של יום, על אחריות קבלן כוח האדם לדאוג לעובדים תחתיו ולהעניק להם משרות, תוך נתינת זכויות כמגיע בחוק. מדובר באחריות גדולה הדורשת תכונות כגון יושרה, שאיפה למצוינות, אהבת האדם, ואוזן קשובה. על הקבלן להיות מסוגל לעבוד עם חברות, לבצע תהליכי גיוס מהיר ולהיות קשוב לצורכי עובדיו.

רישיון הקבלן ניתן אך ורק לבעלי מקצוע עם ניסיון של שלוש שנים בתחום ניהול כוח האדם ואין אפשרות לקבלו ללא עמידה בתנאי זה. בעל מקצוע המגיש בקשה לקבלן כוח אדם יהיה בדרך כלל בעל עסק ולעיתים רבות גם המנכ"ל של אותו עסק.

מומלץ להיעזר בשרותינו לצורך קבלת רישיון קבלן כח אדם במהירות, על מנת להקל על תהליך הבקשה. עורך הדין יעזור לכם במילוי המסמכים השונים בצורה יסודית, סיפוק תצהירים וחתימה על המסמכים הרלוונטיים. בנוסף, עורך הדין יכול לעזור לכם להתכונן למבחן ידע בנושא דיני עבודה שעליכם לעבור במהלך התהליך. כיום, קיימים חוקים רבים ומגוונים בנושא דיני עבודה, וכקבלן לעתיד אשר יעסיק עובדים תחתיו, עלייך לדעת את כולם. החוקים מכילים התייחסויות לדמי מחלה, גיל פרישה, הגנה על עובדים, הגנת שכר וכדומה.

חברות כוח אדם הן חברות המספקות שירותי השמה ומציאת עבודה לדורשי עבודה ומחברות בין מעסיקים ובין עובדים בתחומים שונים. חברות אלה פועלות תחת רישיון קבלן, שכן עבודה בתחום כוח האדם בישראל מורשית אך ורק עבור קבלני כוח אדם ולא לחינם הוגדרו אלה כקבלנים, הכפופים לחובת הרישוי. רישיון כח אדם הוא לא חד קרן בלתי ניתן להשגה, אבל השגתו בהחלט דורשת עמידה בכמה וכמה קריטריונים ובעיקר פרוצדורה עמוסה במסמכים, אסמכתאות, תצהירים והוכחת יכולת של המבקש ועל כך מסבירים לכם בשורות הבאות, המומחים של היחידה לרישום קבלנים.

רישום קבלנים

מה זה בעצם רישיון כח אדם?

אם אתם רוצים לפתוח חברה המציעה שירותי השמה, מציאת עבודה, חיבור בין מעסיק לעובד ושירותי כוח אדם בכלל, אתם זקוקים לרישיון ייעודי הנקרא רישיון כח אדם. רישיון זה מיועד לעגן את מעמדכם בחוק ולהפוך אתכם לישות עליה יכולות הרשויות לפקח. הצורך ברישוי זה נובע מהרגישויות הרבות של שוק התעסוקה ומהרצון של הרשויות הממשלתיות לוודא כי קבלני כוח האדם נוהגים בצורה הוגנת בדורשי העבודה ומתנהלים על פי חוקי העבודה בישראל, חוקים שנועדו להסדיר את שוק התעסוקה ולהבטיח פרמטרים כלכליים חשובים אחרים כדוגמת פיריון, אבטלה וכדומה.

איך מוציאים רישיון כח אדם?

ובכן, לצורך קבלת רישיון קבלן כח אדם יהיה עליכם להוכיח כי יש לכם עבר פלילי נקי בחמש השנים האחרונות וכי אתם בעלי ניסיון של לפחות שלוש שנים בניהול כוח אדם. הגשת הבקשה לקבלת הרישיון מבוצעת מול משרד העבודה ואליה תצטרכו לצרף טופס בקשה לרישיון קבלן כוח אדם או קבלן שירות, קורות חיים של בעלי המניות והמנכ"ל, אסמכתאות המעידות על הניסיון שאתם אוחזים בו בתחום של ניהול כוח אדם, תצהיר של עו"ד על היעדר רישום פלילי בחמש השנים האחרונות וטופס המאשר לרשות לבדוק את הרישומים שלכם במאגרי המשטרה.

חדר לא מרוהט

במסגרת התהליך, תיבחן הבקשה שלכם ועמידתכם בקריטריונים המחייבים לקבלת רישיון כח אדם ובהמשך לכך תזומנו לריאיון אישי אליו תצטרכו להביא מסמכים נוספים הרלוונטיים לפעילות כוח האדם שאתם רוצים להקים. בהנחה שעברתם את כל השלבים בהצלחה, תוכלו להקים את חברת כוח האדם שלכם אך לא לפני שתפקידו ערבות בנקאית בה תוכלנה הרשויות לעשות שימוש במידה ותפרו את תנאי הרישיון ותפרו את זכויות העבודה של העובדים שלכם ושל אלו שעוברים דרככם.

כפי שניתן לראות, מדובר בתהליך לא קצר לקבלת רישיון כח אדם ואת התהליך הזה אתם רוצים לעבור בליווי של אנשי מקצוע המתמחים בתחום ויודעים בדיוק כיצד להשלים עבורכם את התהליך במהירות ולהבטיח שאתם מבצעים אותו כשורה ובאופן שלא יפגע בסיכויים שלכם לקבל את הרישיון המיוחל. הגשת בקשה לקבלת רישיון כח אדם היא משימה שאתם בהחלט יכולים לבצע בעצמכם, אבל קבלת הרישיון זה כבר משהו שלשמו אתם רוצים לצדכם את המומחים של היחידה לרישום קבלנים.

יכול לעניין אותך גם: קבלן לא רשום ברשם הקבלנים

על פי החוק במדינת ישראל, אדם העוסק במקצוע קבלנות נדרש לרישוי מיוחד של הרשות המתאימה. זאת הסיבה שעסקים מסוימים הוגדרו כקבלנים על אף שזאת לא הייתה ההגדרה העסקית הראשונה שהייתה קופצת לנו לראש. כך למשל, בתחום כוח האדם, חברות כוח אדם העוסקות בתחום מסווגות כקבלני כוח אדם ולכן נדרשות לרישוי מתאים לצורך עיסוק בתחום. ואכן, בכדי לפתוח עסק בתחום כוח האדם יש לעבור תהליך של הגשת בקשה לקבלת רישיון קבלן כוח אדם או קבלן שירות ובשורות הבאות יסבירו לכם המומחים של היחידה לרישום קבלנים כיצד לעשות זאת.

רישום קבלנים פנקס

האם אתם זכאים להגיש בקשה?

עוד לפני שאתם מגישים את הבקשה, עליכם לוודא שאתם עומדים בתנאים ההכרחיים שמאפשרים לכם להפוך לקבלני כוח אדם ולא כל אחד יכול. התנאי הראשון הוא שאין לכם עבר פלילי או רישום פלילי כלשהו בחמש השנים האחרונות. התנאי השני הוא שיש לכם ניסיון של שלוש שנים לפחות בתחום של ניהול כוח אדם. על מנת להגיש בקשה לקבלת רישיון קבלן כוח אדם, עליכם לעמוד בשני הקריטריונים הללו ובלעדיהם הבקשה שלכם בכלל לא תידון. במסגרת הגשת הבקשה יהיה עליכם למסור אישור לבדוק את הרישום הפלילי שלכם במשטרה וכן תצהיר חתום על ידי עורך דין על היעדר עבר פלילי ועל ניסיונכם בתחום של ניהול כוח אדם.

הגשת הבקשה

אחרי שווידאתם שאתם עומדים בתנאים הבסיסיים תוכלו להגיע לשלב של הגשת בקשה לקבלת רישיון קבלן כוח אדם או קבלן שירות. הגשת הבקשה מבוצעת באמצעות טופס בקשה לרישיון קבלן או קבלן שירות, אותו תוכלו להוריד באתר האינטרנט של משרד העבודה. יש למלא את הטופס ולצרף אליו את כל האישורים הנדרשים על פי ההנחיות המפורטות באתר ולהגיש את הכל במסגרת בקשה מאוחדת. לאחר שתגישו את הבקשה, תבדוק הרשות המתאימה את עמידתכם בתנאים הנדרשים ובהמשך לכך תזומנו לריאיון אישי אליו תצטרכו להביא איתכם מסמכים ותצהירים נוספים להמשך הדרך. במידה ועברתם את כל השלבים בהצלחה, תוכלו לפתוח את העסק שלכם אך לא לפני שתפקידו ערבות בנקאית שתבטיח את ההתחייבויות שלכם על פי החוק ועל פי תנאי הרישיון.

היחידה לרישום קבלנים היא חברה מקצועית, המסייעת לקבלנים בכל התחומים לעבור את תהליכי הרישום, שלעיתים יכולים להיות מפרכים ומורכבים. אנשי הצוות המקצועיים של היחידה לרישום קבלנים ינחו אתכם לגבי המסמכים והאסמכתאות שעליכם לארגן ולצרף לטופס הבקשה וכן ימלאו איתכם את הטופס ויבצעו עבורכם בפועל את התהליך של הגשת בקשה לקבלת רישיון קבלן כוח אדם או קבלן שירות. בהמשך, תנהל היחידה את ההתקשרות מול הרשות ותסייע לכם להימנע ממצבים בהם בקשתכם עלולה להידחות מסיבות שונות, שאולי אינכם מודעים להן ולא מכירים את חשיבותן.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות