זכויות עובדים אצל קבלן רשום

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

עובד בתחום הבנייה אצל קבלן רשום? כיצד תוודא כי הזכויות שלך כעובד נשמרות במלואן

בשנים האחרונות ניתן לשמוע לא אחת על 'מצוקת הדיור' או 'משבר הדיור' שנובעים מהקושי לרכוש דירה, וודאי בהשוואה למדינות אחרות בעולם המערבי. אנשים רבים מאשימים את הכלכלה הישראלית שאפשרה לרכוש מספר דירות בו זמנית, אחרים מאשימים את שרי האוצר לדורותיהם ועוד שלל האשמות וביקורות הקשורות לנושא. למעשה אחת הסיבות הגורמות בוודאות לעלייה במחירי הדיור, היא המצוקה בעובדים בתחום הבנייה, עבודה הכרוכה במאמץ פיזי רב, לעיתים בתנאים לא נוחים במיוחד. כך לדוגמא, עובד בתחום הבנייה יכול למצוא עצמו עובד תחת תנאים שנקבעו לו מראש על ידי קבלן לא רשום. נוסף על כך, עד לפני מספר שנים, אלו שכן עבדו אף לא קיבלו את כלל הזכויות המגיעים להם. בעת האחרונה זכויות עובדי הבנייה למיניהם, לרבות זכויות ייחודיות המגיעות לעובדים בתחום הבנייה, קיבלו משנה תוקף בעזרת עגינה בחקיקה.

רישום קבלנים פנקס

מהן הזכויות המגיעות לעובד קבלן במגזר העסקי על פי חוק?

כאמור, לכל עובד מגיעות זכויות רבות המגיעות לו בהתאם לחוק במדינת ישראל. באשר לעובדים במגזר העסקי, הזכויות הללו מגיעות מתוקף 'צו הרחבה בענף אספקת שירותי כוח אדם', כאשר אלו הן זכויות העובד העיקריות:

חל איסור להעסיק עובד קבלן כוח אדם מעל לתשעה חודשים; בנוסף, חל איסור על מעסיק או קבלן לחייב את העובד בתשלום וכן אסור לגבות ממנו תשלום בגין השתתפות בהכשרה מקצועית או השתלמות כזו או אחרת. גם בנושא החופשות החוק מתחשב בעובד, כאשר מגיעה לו חופשה מיוחדת לרגל יום הנישואין, יום חופש לרגל ברית מילה של בנו או בריתה לבתו או לרגל בר המצווה או בת המצווה של ילדיו. באשר לפיטורים, החוק מחייב בפיצויי פיטורים בעת חילופי מעסיקים של העובד. חשוב לוודא כי כל הזכויות המנויות לעיל נשמרות על ידי קבלן לא רשום ורשום כאחד.

מהן הזכויות המגיעות לעובדי קבלן במגזר הפרטי?

עובדי קבלן רשום שעבר תהליך רישום קבלנים, זכאים להרחבות בכל הנוגע לזכויות המגיעות להם, בנוסף על הזכויות המגיעות לעובד במגזר העסקי. אשר על כן, על כל המועסק כעובד קבלן לוודא שמעסיקו, קבלן לא רשום או קבלן רשום- ממלא אחר זכויות אלו. בין יתר הזכויות ניתן למצוא חופשה שנתית, קרן השתלמות, אספקת בגדי עבודה על ידי קבלן לא רשום או רשום, ימי מחלה, היעדרות מוצדקת בגין ימי אבל, תגמול במקרים של העסקה בחג, שי לחג בנוסף לדמי חג, ביטוח פנסיוני, קופת גמל ועוד. זכויות אלו מגיעות לעובד מתוקף  חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם.

באופן טבעי עובדים בתחום הבניה המבקשים לעמוד על זכויותיהם, ייתכן שייתקלו בקשיים במקרים מסוימים כאשר גם הקבלן עצמו איננו רשום ומכאן שהוא עובר על החוק. מסיבה זו, במידה ועובד מבקש להשתלב בתעשיית הבנייה מוטב לו לעבוד אצל מעסיק שומר חוק, משמע אצל קבלן רשום.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות