רישום קבלן שיפוצים 131

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

כיום, ישנם המון קבלני שיפוצים בתחום ענף הבנייה, אך לא כל הקבלנים הינם רשומים, וענף זה נהיה פרוץ יותר מבעבר, במאמר הבא נדבר על רישום קבלן שיפוצים רשום.

מהו קבלן שיפוצים רשום 131?

קבלן שיפוצים רשום 131 צריך לעמוד בכמה תנאים על מנת שיוכל להיות רשום כקבלן שיפוצים, על הקבלן להיות עם ניסיון וותק של לפחות 5 שנים בתחום השיפוצים, וכן צריך להיות בוגר השכלה להנדסאים, קבלן שיפוצים צריך לעבור הכשרה ומבחן מתאימים על מנת שיתאפשר לו להירשם בפנקס הקבלנים, כיום, קיימים המון קבלני שיפוצים אך לא כל הקבלנים הינם רשומים בפנקס הקבלנים, על מנת שתוכלו לדעת מי רשום תוכלו להיכנס לאתר של משרד הבינוי והשיכון ולבדוק האם אותו קבלן הינו קבלן רשום.

קבלנים רשומים

מה היתרון בקבלן שיפוצים רשום 131?

קבלן שיפוצים רשום 131 הינו קבלן תחת פיקוח של רשם הקבלנים, בכל מקרה של בעיה תוכלו לפנות אל הקבלן, בעקבות זאת מרבית הלקוחות אשר מחפשים קבלן שיפוצים מעדיפים כי הקבלן יהיה קבלן רשום, בנוסף לפיקוח שיש על הקבלן כאשר מדובר בקבלן שיפוצים רשום הוא צריך לעבור בצורה אחידה על מנת לשמור את האיכות והמקצועיות של קבלני שיפוצים רשומים, צורת העבודה האחידה נקבעת על ידי משרד הבינוי, כאשר קבלן השיפוצים הינו רשום זה אומר כי הוא עבר הכשרה ומבחנים מקצועיים אשר אפשרו לו להגיע למעמד, לכן לקבלני שיפוצים רשומים קיים יתרון גדול בקבלת עבודות על ידי לקוחות.

בנוסף

עבודות שיפוצים גדולות אשר נעשות על ידי המדינה יכולות להיעשות אך ורק על ידי קבלן שיפוצים רשום, קבלן שיפוצים אשר אינו רשום לא יוכל לקבל עבודות כאלו, וחשוב לציין כי אלו עבודות גדולות אשר כל קבלן היה רוצה לקחת בהן חלק, לכן, במידה ואתם עדיין לא רשומים ברשם הקבלנים והינכם עומדים בכל התנאים הנדרשים לכך מומלץ לעבור את התהליך הנדרש של רישום קבלן שיפוצים 131.

מה הצורך ברישום קבלן שיפוצים 131?

מה הצורך ברישום קבלן שיפוצים 131?, תקן 131 יכול לאפשר לקבלני שיפוץ להירשם תחת פיקוח ממשלתי, מה שגורם לקבלנים לעמוד בדרישות ממשלתיות. ראו גם: תקנות רישום קבלנים

רישום קבלנים

כיצד נוצר התקן של רישום קבלן שיפוצים 131?

קבלני השיפוצים ביצעו ביניהם איחוד יחד עם כל עובדי הבניין על מנת להילחם בעובדי שיפוץ אשר אינם רשומים ועבודתם לא נעשית באופן איכותי ביותר, אך הם עובדים בשטח יותר מקבלנים רשומים מכיוון שהם גובים בהתאם לעבודתם, לכן, כל אלו יחד הצליחו להגיע למסמך המנסח את תקן 131, תקן רישום קבלן רשום 131 מסייע ללקוחות אשר מעוניינים להעסיק קבלן שיפוצים רשום לעבודה אותה מעוניינים לבצע.

חשוב לציין

כי לא כל קבלני השיפוצים אשר אינם רשומים הינם קבלנים חאפרים, וכן לא אצל כולם העבודה אינה נעשית בצורה האיכותית ביותר, יש לזכור כי כל קבלן שיפוצים רשום היה צריך לעבוד בתחום לפחות חמש שנים בכדי שיוכל לעמוד באחד התנאים הנדרשים על מנת לבצע רישום קבלן שיפוצים 131.

מתי קיימת מחויבות לעבוד רק עם קבלן שיפוצים רשום?

במידה ועבודות הבנייה שנעשות הם: תוספות בנייה של חדר או מרפסת, וכן במידה ומדובר בבנייה התחלתית חדשה אשר צריכה להיבנות מאפס, אלו ועוד הינם עבודות אשר בעבורם קיימת מחויבות כי קבלן השיפוצים אשר מבצע את העבודה הינו קבלן רשום, במידה והעבודה תתבצע על ידי קבלן שאינו רשום קיימת האפשרות כי העבודה לא תהיה בטיחותית מספיק, וכן במידה והקבלן אינו רשום דבר זה יירדם כעבירה פלילית.

ענף הבניין בישראל סבל שנים ארוכות מהעדר אחידות בדרישות בתחומי העיסוק השונים. הענף כולו היה מוסדר בעבר באופן חלקי בלבד, אם בכלל, ולא היה קיים רישום מסודר ומקיף של קבלנים העוסקים בתחומים ראשיים ומשניים

 מדוע נדרש רישום כזה ומה התועלת שהוא מביא לקבלן לרישום קבלנים

נכון להיום הליך רישום קבלני בניין, הן בענפים ראשיים והן בענפים משניים, הולך ותופס תאוצה. יתרה מזאת – בתחומים מסוימים, העדר רישום בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון בישראל, מונע את האפשרות לעסוק בתחומי עיסוק ראשיים בענף הבניין. כך למשל, קבלן שלד שאיננו רשום בפנקס הקבלנים, לא יוכל לגשת למכרזים בתחום ולא יוכל לעסוק בתחום גם בהעדר מכרז. מנגד, הליך רישום קבלן שיפוצים נמצא עדיין בשלבים ההתחלתיים והיכולת של הממונים על התחום במשרד הבינוי ליישם הלכות ולקבוע רמת עבודה אחידה עדיין לא באה לידי ביטוי במלואה. אמנם קיימת תקנה באשר לרישום קבלנים, וגם קיים סיווג קבלנים מיוחד עבור קבלני השיפוצים. אבל נכון לעכשיו חלק ניכר מקבלני השיפוצים עדיין פועל ללא רישום בפנקס הקבלנים. מה היתרונות עבור קבלן שיפוצים, הנובעים מעצם הרישום שלו בפנקס הקבלנים? מהן הבעיות והחסמים הקיימים בדרך להסדרה בתחום? כיצד מתבצע הרישום בפנקס הקבלנים? איך בכל זאת אפשר לבחור קבלן שיפוצים איכותי? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא זה, המהווה נדבך חשוב בהסדרה של אחד מתחומי העיסוק היותר סבוכים בישראל. אם אתם מחפשים קבלן שיפוצים לביצוע עבודות שיפוצים פנו ליחידה לשיפוצים המתמחה בשיפוץ דירות

רישום קבלן שיפוצים – יתרונות אפשריים ובעיות קיימות

המטרה המרכזית שהמומחים לדבר מטעם המדינה מעוניינים להשיג היא, כאמור, האחדה של אמות המידה לקביעת האיכות והמקצועיות של קבלני השיפוצים באשר הם. לשם כך, נקבעו אמות מידה אחידות המאפשרות רישום קבלן שיפוצים במשרד הבינוי. עם אמות המידה לרישום ניתן למנות את תעודות ההשכלה של הקבלן מצד אחד ואת הוותק והניסיון המקצועי שלו מצד שני. שיטת הסיווג דומה למדיי לסיווג של קבלנים רשומים בתחומים ראשיים – כלומר ככל שההשכלה של קבלן השיפוצים נמוכה יותר, כך ניתן משקל רב יותר לניסיון המצטבר שלו. בכל הנוגע לסיווג הקבלנים, מבחינת קבלני השיפוצים מדובר בסיווג אחד בלבד – עבודה בהיקפים של עד 350,000 ₪ בפרויקט יחיד. אין אפשרות, ועל פי ההיגיון גם אין צורך, בהעלאת הסיווג מעבר לכך.

למרות העובדה שנושא רישום קבלן שיפוצים

בפנקס הקבלנים מתקדם בעצלתיים, עדיין קיימים מספר יתרונות לקבלנים רשומים: היתרון הראשון, הוא מתן עדיפות לקבלנים רשומים בגישה למכרזים. מדובר ביתרון חשוב, שעשוי להוות נקודת ציון בדרך להסדרה של תחום השיפוצים. עם זאת, קבלני שפוצים בלתי רשומים עדיין יכולים לגשת למכרזים רבים. עוד יתרון חשוב שמקנה הרישום בפנקס הקבלנים, טמון בעובדה שביצוע עבודות שיפוצים בהיקפים גדולים הממומן על ידי המדינה או בסיוע המדינה, מחייב העסקת קבלן רשום בלבד. מדובר בעסקאות בהיקפים גדולים יחסית, שכל קבלן היה שמח לקחת בהן חלק והן עשויות להוות תמריץ נוסף לרישום בפנקס הקבלנים במשרד השיכון. יתרון נוסף שניתן לחשוב עליו הוא התדמית החיובית של קבלני שיפוצים רשומים, העומדים באמות המידה המחמירות יחסית שנקבעו לרישום שלהם.

עם זאת, ישנן עדיין לא מעט בעיות בדרך להסדרה של התחום וקביעת אמות מידה אחידות לאיכות המקצועית של קבלן השיפוצים. הבעיה הראשונה טמונה בתהליך הארוך והמסובך יחסית של רישום קבלן שיפוצים. מדובר בהמצאת אישורים ומילוי טפסים, שזה כשלעצמו תהליך שלוקח זמן ודורש התעסקות רבה. חלק ניכר מקבלני השיפוצים מוותר על התהליך, כיון שבחישוב עלות מול תועלת, (כשהזמן והטרחה המושקעים הם חלק מהעלות), המאמץ הוא בלתי משתלם בעליל. בנוסף, אין התניה מוחלטת בין קבלת עבודות, גם במקומות גדולים ובהיקפים משמעותיים, לבין היותו של הקבלן רשום בפנקס הקבלנים. כיון שכך, התמריץ לרישום קבלני שיפוצים אצל רשם הקבלנים הוא מזערי וקבלני שיפוצים רבים, גם כאלה שהם מקצועיים ואיכותיים מאד, נמנעים מרישום.

רישום קבלן שיפוצים ובחירת הקבלן המתאים לעבודה

רישום קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים מתבצע רק לאחר שהקבלן הוכיח שהוא עומד בכל אמות המידה הנדרשות לרישום, הן מבחינת ההשכלה והן מבחינת הניסיון המקצועי המצטבר. ההוכחה צריכה להיות מגובה באישורים ובתצהירים המתאימים. אחד התצהירים החשובים הוא תצהיר הנוגע לניסיון המקצועי, חתום על ידי עורך דין. בנוסף, קבלן רשום תנאים קיימת החובה להצטייד באישורים נוספים, כגון אישור על העדר רישום פלילי, המהווה דרישה חד משמעית שלא ניתן לדלג עליה.

למרות האמור לעיל, רישום בפנקס הקבלנים, למרבה הצער, איננו יכול כשלעצמו לשמש כערובה לאיכות העבודה. כיון שכך, בחירת קבלן שיפוצים חייבת להתבצע בשיטות הישנות והמקובלות. בראש וראשונה, יש לבחור קבלן שיפוצים שיש עליו המלצות מאנשים מוכרים שהקבלן ביצע אצלם עבודות איכותיות. בנוסף, כדאי לנסח מראש הסכם כתוב הנוגע לאופי העבודה, למשך העבודה ולעלות שלה. הסכם כתוב מונע מקבלן השיפוצים שנבחר לנפח את המחיר בשלבי העבודה השונים. נדבך חשוב בהסכם חייב להיות התניית התשלום בסיום חלק כזה או אחר בעבודה – כלומר תשלום מדורג על פי ההתקדמות. בשום פנים אין לשלם מראש על עבודה שלא בוצעה או על חומרי גלם שלא נרכשו. בנוסף – מומלץ מאד לוודא שלקבלן יש פוליסת ביטוח צד ג' תקפה – על כל צרה שלא תבוא. קבלנים איכותיים המודעים ליכולות המקצועיות שלהם, מסכימים גם לתת אחריות לתקופה קצובה על העבודה שאותה הם בצעו.

תחום קבלני השיפוצים נמצא עדיין בשלבי ההתפתחות הראשונים. רישום קבלן שיפוצים מתקדם בעצלתיים, אבל איננו קופא על השמרים, ומרבית הסיכויים שיגיע הזמן שבדומה לקבלנים בתחומים אחרים בענף הבניין, גם קבלני השיפוצים יהיו כפופים לתקנות מחמירות, ובעיקר אחידות, המודדות את האיכות שלהם. נכון להיום, רישום בפנקס הקבלנים מהווה רק אחת מאמות המידה לקביעת האיכות של קבלן השיפוצים, ויש לנקוט צעדים נוספים על מנת לבחור את הקבלן המתאים ביותר והטוב ביותר עבורכם.

סיכום

במידה ואתם מעוניינים לעבור רישום קבלן שיפוצים 131, תוכלו לעשות זאת דרך היחידה לרישום קבלנים. היחידה לרישום קבלנים, הינה בעלת ניסיון רב שנים בתחום, וכן יכולה לעזור לכם לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר. אתם מוזמנים להשאיר פרטים באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות