היחידה לרישום קבלנים

תקנות העסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם

במידה ואתם מעוניינים להעסיק עובדים באמצעו קבלן זה יהיה חייב להיעשות באמצעות קבלן כוח אדם, אשר קיבל רישיון מתאים להעסקת עובדים, אך כמובן שעל מנת להעסיק עובדים על ידי קבלן כוח אדם קיימים מספר תקנות.

איגוד הקבלנים

מהו קבלן כוח אדם?

קבלן כוח אדם הינו קבלן אשר מעסיק עובדים עבור מעסיק מסוים, קבלן זה חייב לעמוד בכל התנאים הנדרשים, וכן לקבל רישיון על מנת להעסיק תחתיו עובדים, הקבלן מגייס עובדים עבור מספר מעסיקים, וכן הוא זה שקובע את השכר שלהם, לעובדי קבלן כוח אדם לא מגיעים הזכויות אשר מגיעים לעובד שעובד ישירות דרך המעסיק עצמו.

מה היתרון להעסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם?

קבלן כוח אדם מגייס עובדים זמניים ולכן, הגיוס דרכו נעשה בצורה מהירה יותר, בנוסף יש יתרון גדול למעסיק עצמו, כאמור עובדי קבלן כוח אדם אינם מקבלים את הזכויות אשר מקבל מי שעובד תחת המעסיק באופן ישיר, דבר זה חוסך למעסיק בהמון עלויות על אותו עובד, וכן במידה של פיטורים של עובד קבלן כוח אדם המעסיק אינו צריך כלל להתעסק בפיטורי העובד, כל זה ייעשה דרך הקבלן עצמו.
ראו גם: למי מותר להעסיק עובדים פלסטינים?

יתרון העובדים המועסקים על ידי קבלני כוח אדם

חוץ מהמעסיק, עובדים אשר מועסקים על ידי קבלני כוח אדם מקבלים גם הם יתרון, מכיוון שלעובדי קבלן כוח אדם מגיעות כל הזכויות אשר מגיעות לכל עובד על פי חוק, אך בנוסך לזכויות אלו לעובדי קבלן כוח אדם קיימות זכויות נוספות, עליהם תקבלו יותר פירוט בפסקה הבאה, בנוסף ליתרונות אלו כאשר עובדי קבלן כוח אדם עוברים את תשעת החודשים הראשונים תחת אותו קבלן, על פי חוק הינם הופכים באופן אוטומטי לעובדים אשר עובדים תחת המעסיק באופן ישיר.

מהם תקנות העסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם?

ישנם כמה תקנות העסקת עובדים על ידי כוח אדם, כמו שבכל תקנות רישום קבלנים או מקום עבודה אחר יהיו לעובדים זכויות גם לעובדי קבלן כוח אדם קיימים זכויות מסוימים, הקבלן צריך לחתום עם כל עובד על חוזה אישי חתום שבו יהיו רשומים כל הדגשים, למשל: אסור לקבלן כוח אדם להוריד לעובד תשלום עבור ימי חופשה בגין אירועים משפחתיים, כמו כן אין להעסיק את העובד כעובד קבלן מעל לתשעה חודשים, אין לגבות כסף מהעובד עבור הכשרה שצריך לעבור, בנוסף לכך עובדי קבלן כוח אדם רשאיים לקבלת שי לחג כמו שאר עובדי המעסיק.

קבלן כוח אדם ללא רישיון

כל אדם פרטי או בעל חברה מסוימת אשר מעסיק קבלן כוח אדם, חייב לבדוק ראשית כי הקבלן כוח אדם מחזיק ברישיון אשר מאפשר לו לעסוק בתחום, קיים איסור להעסיק שירותים של קבלן כוח אדם אשר עובד בתחום ללא רישיון, מעסיק אשר יעסיק קבלן כוח אדם שאין בידיו את הרישיון המאפשר לו לעסוק בתחום עובר על החוק, מעסיק כזה ייאלץ לשלם קנס כספי גבוה עבור כל עובד שהועסק דרך אותו קבלן כוח אדם, ובנוסף לכל זה תירשם לו עבירה פלילית, וקיימת האפשרות כי יעמוד לדין.

מהם התנאים לקבלת רישיון לעסוק כקבלן כוח אדם?

על מנת לקבל רישיון לעיסוק קבלן כוח אדם, קיימות על פי חוק 2 דרישות בהן צריך לעמוד:

  1. מבקש הבקשה לקבלת רישיון לעסוק כקבלן כוח אדם צריך להיות בעל עבר נקי לפחת חמש שנים קודם, אשר במהלך החמש שנים האלו לא היו לו הרשעות, במידה וקיימות הרשעות בשנים אלו אותו אדם לא יוכל לקבל רישיון לעסוק כקבלן כוח אדם.
  2. מבקש הבקשה לקבלת רישיון לעסוק כקבלן כוח אדם, צריך להיות עם וותק וניסיון בניהול כוח אדם של לא פחות משלוש שנים.

כאשר קיימות הדרישות האלו, לא תהיה שום בעיה אשר בעקבותיה לא תקבלו את הרישיון לעסוק כקבלני כוח אדם.

סיכום

במידה ואתם מעוניינים לקבלת רישיון לעסוק כעובדי קבלן, מומלץ שתיקחו עורך דין מומחה בתחום אשר יוכל לסייע לכם לעבור את התהליך בדרך המהירה והטובה ביותר.

היחידה לרישום קבלנים בזכות הניסיון הרב שצברה יכולה לסייע לכם, אתם מוזמנים לקבלת ייעוץ עם עורך דין מומחה אשר יוכל ללוות אתכם לכל אורך התהליך.

השאירו פרטים באתר ואנו ניצור אתכם קשר.

Exit mobile version