הריסת מבנים: מתי צריך ואיך עושים את זה נכון?

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

צריכים להרוס מבנה קיים ולא יודעים איך מתחילים? אנחנו ננסה לעשות לכם קצת סדר בבלגאן. במאמר הבא נסביר מה זה הריסת מבנים, איך הורסים מבנה בצורה מקצועית וגם, איך בוחרים קבלן הריסה מומלץ.

מה זה הריסת מבנים?

כפי שניתן לראות במדריך המפורט להריסת מבנים, מדובר בתהליך שמתבצע במגוון מקרים שבהם צריך להרוס מבנה קיים על מנת לבנות בית חדש במקום, ליישם תכנית תמ"א של התחדשות עירונית או חלילה להרוס מבנה מתוקף צו של הרשות המקומית.

ברוב המקרים, מדובר במבנים או חלקי מבנה ישנים שלעתים אין בהם צורך והם עשויים גם להוות סכנה לציבור, שכן הם עלולים לקרוס בכל רגע. בחלק מהמקרים כאמור, יש צורך להרוס מבנה קיים כאשר מגלים שמדובר במבנה לא חוקי או כשצריכים לבנות ולפתח מבנה קיים.

עבודת הריסת מבנים היא עבודה מורכבת ומסוכנת מאד, כך שהיא חייבת להתבצע על ידי קבלן הריסה מוסמך ומקצועי. בהמשך המאמר כפי שניתן לראות, אנו מרחיבים על האופן לבחירת קבלן הריסה אמין ומקצועי.

איך הורסים מבנה בצורה מקצועית?

מכיוון שמדובר בעבודה מורכבת ומסוכנת מאד, יש חשיבות מכרעת לכל הקשור בהכנה המוקדמת להריסה.

תחילה, על קבלן ההריסה לטפל בתשתיות של המבנה ולנתק אותן משימוש. מדובר בתשתיות חשובות כמו גז, מים, חשמל וכיוצא בזה.

השלב הבא הוא למעשה השלב בו מסמנים, תוחמים ומגדרים את שטח ההריסה.

הרדיוס שנמצא סביב המבנה חייב להיות תחום, על על מנת למנוע מעוברי אורח להיכנס למתחם וגם על מנת שהם לא יפגעו מההריסות. רק לאחר מכן ניתן להתחיל במלאכת הריסת המבנה.

קיימות מגוון אופציות להריסת מבנה, כמו כדור פלדה כבד, פיצוץ מבוקר, ניסור של הבטון וחלקי המבנה השונים ביהלום ועוד.

כשמדובר על מבנה גדול, הדרך הנפוצה והיעילה ביותר להריסה היא באמצעות דחפורים מיוחדים שיודעים להרוס מבנה בצורה מבוקרת, אך עם זאת אגרסיבית ויעילה.

לא מפנים את פסולת ההריסה?

קבלן הריסה מקצועי חייב על פי חוק לפנות את פסולת ההריסה לאתר מיוחד ובמידה והוא לא עושה כן, הוא נחשב לעבריין שעובר על בחוק.

חשוב לציין – כשהורסים מבנה מצטברת פסולת אדירה, בין אם מדובר בחלקי בטון גדולים, ברזל, פלסטיק ועוד חלקים כאלה ואחרים שמרכיבים כמעט כל מבנה, ומה שנראה לכם קומפקטי ודחוס בתוך קיר, תופס הרבה יותר מקום לאחר ההריסה.

כמו כן המשקל של חומרי הבניין מאוד גבוה ואפילו חלקים קטנים למראה, יכולים להיות מאוד כבדים לנשיאה – עניין שמחייב את ריסוק החלקים ופינוי מבוקר שלהם בעזרת כלים שונים כמו טרקטור, מנוף או מחפרון.

בוחרים קבלן הריסה מקצועי

אז כפי שאתם כבר ודאי מבינים, מדובר בעבודה מאד מורכבת ומאד מסוכנת. לכן, עליכם לבחור קודם כל בקבלן הריסה שיש לו רישיון לפי חוק ומחזיק בכל התעודות הנדרשות. אל תתביישו ודרשו לראות את הרישיונות של קבלן ההריסה.

קבלן הריסה שיתחמק מלהציג לכם את הרישיונות שלו, יכול להתברר כקבלן חאפר שאתם פשוט לא רוצים לעבוד מולו.

בנוסף, בחרו קבלן הריסה מנוסה, כזה שיש לו לא מעט שנות ניסיון בתחום והלקוחות שלו יוכלו להעיד על המקצועיות שלו. ההמלצה שלנו עבורכם היא פשוט לפנות ללקוחות קודמים של קבלן ההריסה, על מנת להתרשם מהמקצועיות שלו.

אל תשכחו לדרוש חוזה עבודה מסודר, על מנת שכל הדברים יהיו כתובים.

החוזה צריך להכיל את העלות הסופית של העבודה, את המע"מ, את שלבי העבודה וכמובן את לוחות הזמנים המדויקים.

לסיום זכרו, מדובר בתהליך שיכול להיות מורכב למדי שבו עליכם לקחת בחשבון את כל הסכנות ואת האופן הנכון לביצוע.

בקשו הצעות מחיר ממספר קבלנים מומלצים, השוו את השירות שכל אחד מהם מציע בדגש על ביצוע העבודה ופינוי הפסולת.

באופן הזה תוכלו להשוות באופן חכם ולהרוס כל מבנה באופן הנכון ובמחיר הוגן.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות