חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

רבים אינם יודעים זאת, אבל לא כל אחד שרוצה להיות קבלן בניין יכול פשוט לקום בבוקר ולהפוך לקבלן בניין, גם אם יש לו ציוד בנייה מלא וכמה עובדים. בישראל, עיסוק כקבלן בניין מחייב רישיון על פי חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות. מה זה עבודות הנדסה בנאיות? איך מוציאים רישיון קבלן והאם מדובר ברישום קבלנים? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות, המומחים של היחידה לרישום קבלנים.

קבלנים בתל אביב

מה זה עבודות הנדסה בנאיות?

חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות הוא חוק ישראלי שנחקק בשנת 1969 במטרה להסדיר את עבודתם של קבלני בניין בשוק הבנייה בישראל. בניינים ומבנים בכלל, צריכים להיבנות על פי שורה של כללים הנדסיים ועל פי סטנדרטיים מינימליים של בטיחות על מנת להבטיח את בטיחות השימוש בהם ואת איכותם. על כן, לא ניתן להעניק לכל אחד את היכולת לעסוק בתחום ולרשויות יש אינטרס מובהק לפקח על התחום בצורה ישירה, ובדיוק למטרה זו נועד החוק.

בתוך חוק זה, נחשבות עבודות הנדסה בנאיות לעבודות בניה, לרבות בניית פנים, סלילת כבישים, הקמת גשרים, ביוב, ניקוז, בניית נמלים ובניית מפעלי מים על פי לשון החוק. זהו למעשה החוק שמגדיר את הצורך להקים את המוסד שנקרא פנקס הקבלנים ואת הצורך של ניהול הפנקס על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון, מה שמביא אותנו לקשר של חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות עם הנושא של קבלן רשום.

האם קבלן רשום הוא קבלן מורשה?

התשובה היא בהחלט כן. זוהי בדיוק המשמעות של רישום קבלן – תהליך הרישום הוא למעשה תהליך הרישוי של הקבלן ובמסגרתו נדרש הקבלן להוכיח את עמידתו בקריטריונים המוגדרים בחוק לצורך קבלת רישיון קבלן. יחד עם זאת, כפי שמפורט בחוק, לא כל קבלן רשום יכול לעסוק בכל עבודת בנייה ובכל עבודת קבלנות בכלל. בתוך פנקס הקבלנים ישנם סיווגים שונים הנבדלים זה מזה בתחומי התמחות ובהיקפי פרויקטים וכל קבלן רשום רשאי להשתתף אך ורק בפרויקטים הנכללים בסיווג המקסימלי שלו ובתחומים בהם הוא מסווג כתחומי ההתמחות שלו. נושאים אלה כולם, מגולמים כאמור במסגרת חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות.

רישום חברה חדשה

איך זה רלוונטי לכם?

ובכן, בתהליך הרישום שלכם כקבלנים מורשים ורשומים על פי החוק, חשוב מאוד שתעשו כל שניתן בכדי למקסם את הסיווג שלכם ברשם הקבלנים כפי שמפורט בחוק. היחידה לרישום קבלנים מלווה אתכם לאורך כל תהליך הרישום ומסייעת לכם לא רק בהשלמת הפרוצדורות הבירוקרטיות של תהליך הרישום, אלא גם בניהול ההתקשרות מול רשם הקבלנים ובמקסום הסיווג שלכם בפנקס הקבלנים. איך עושה את זה היחידה לרישום קבלנים? באמצעות הכרת החוק, התקנות והנהלים העדכניים ובאמצעות הקפדה יתרה על כל אופן ניהול תהליך הרישום מול רשם הקבלנים.

יכול לעניין אותך גם: קבלן רשום מנהל עבודה

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות