מדריך לקבלת רישיון קבלן שירות

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

מעוניינים לעסוק בהענקת שירות באמצעות העסקת עובדים? אם כך, הוצאת רישיון קבלן שירות היא הפתרון המושלם עבורכם. באמצעות המדריך שלפניכם תוכלו לקבל מידע על ההבדלים בין קבלן שירות לקבלן כוח אדם, יתרונות העסקת קבלן שירות, מי רשאי להוציא רישיון, ומה הם השלבים להוצאת הרישיון.

מהו רישיון קבלן שירות?

קבלן שירות הוא בעל מקצוע העוסק בנתינת שירות מסוים ללקוחות, על ידי עובדים המועסקים תחתיו. לדוגמה: קבלן שירות בתחום הניקיון, אחראי על העסקת עובדים המנקים את בית הלקוח או האזור המבוקש, ולבסוף מעניק ללקוח את התוצר המוגמר שהוא: בית נקי. קבלן השירות יכול לעסוק אך ורק בתחומי השמירה, האבטחה והניקיון.

קבלןני שירות

ההבדל בין קבלן שירות לקבלן כוח אדם

אנשים רבים אינם יודעים מה ההבדל בין קבלן כוח אדם לקבלן שירות, מכיוון ששני הקבלנים עוברים תהליך זהה לקבלת רישיון העבודה. לפניכם מספר הבדלים בין קבלן שירות לקבלן כוח אדם:

  • קבלן כוח אדם מתעסק בגיוס עובדים תחתיו, שליחתם למגוון עבודות וקביעת שכרם, בעוד קבלן השירות אחראי על סיפוק תוצר מוגמר ללקוח ועושה זאת באמצעות העסקת עובדים. קבלן כוח אדם אינו אחראי על התוצר המוגמר ורק מספק עובדים לחברות השונות לפי ביקוש.
  • קבלן שירות אינו צריך לעמוד בחוק העסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם, בעוד שקבלן כוח אדם צריך.
  • קבלן השירות חייב לעמוד בכל התנאים המופיעים בחוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, אשר נועד להוות קו הגנה נוסף לעובדיו של קבלן השירות.

יתרונות העסקת קבלן שירות

פעמים רבות מומלץ לפנות אל קבלן שירות בנושא שכירת שירות בתחום האבטחה או הניקיון, מאשר להעסיק באופן ישיר עובדים שיבצעו את העבודה, עקב מספר יתרונות:

  1. קבלת המוצר המוגמר ופטור מהתעסקות הכוללת העסקת עובדי ניקיון או עובדי אבטחה. הלקוח מקבל בסוף היום שמירה על המתחם הרצוי או ניקיון באזור שביקש, מבלי להתעסק בסידורי עבודה ובבירוקרטיה הכוללת את זכויות העובד, שעות בהן העובד יכול לעבוד, שעות נוספות וכן הלאה.
  2. קבלת שירות דרך קבלן שירות היא חיסכון כלכלי עבור הלקוח. הלקוח אינו צריך לשלם תוספות הכוללות ביטוח בריאות, דמי נסיעות, וכספים נוספים שהחוק מחייב ממעסיק להעניק לעובד. אחריות זו היא תחת חסותו של קבלן השירות והוא לבדו אחראי לדאוג למימושה לפי החוק. הלקוח מקבל את התמורה למחיר עבורו הוא שילם, מבלי להוסיף לתשלום חיובים נוספים עקב העסקה ישירה.

מי רשאי לקבל רישיון קבלן שירות?

קבלן שרותלפי חוק שנחקק בשנת 1996, בנושא העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, המעוניינים לקבל רישיון קבלן שירות או קבלן כוח אדם, צריכים לעמוד במספר קריטריונים על מנת להגיש בקשה. הלשכה לעבודה ותעסוקה היא האחראית לוודא כי המועמד עומד בקריטריונים. החוק מתייחס לשני קריטריונים והם היעדר הרשעות ומידת ניסיון:

  1. על בעל המקצוע המגיש בקשה לקבלת רישיון, להיות בעל עבר נקי בחמש השנים הקודמות לבקשה. במהלך חמש השנים, עליו ועל בעלי התפקידים הבכירים בעסק, להיות ללא הרשעות בדבר עברות עם קלון ועברות חמורות או עברות שנסיבותיהן שוללות מהם את היכולת להיות ראויים לפעול כקבלני המעניקים שירות.
  2. על מנת לקבל רישיון קבלן שירות, על האדם להיות בעל ניסיון ניהולי או עסקי של שנה לפחות. 

שלבים לקבלת הרישיון

בכדי לעסוק בעבודת קבלן השירות, יש לעבור תהליך המורכב ממספר שלבים, אשר בסופן תקבלו רישיון קבלן. לפניכם פירוט השלבים שעל מגיש הבקשה לעבור:

  1. לפני שהגשתם בקשה לרישיון קבלן רשום, עליכם לוודא כי אתם עומדים בכל הקריטריונים אשר מציב משרד העבודה והתעסוקה בנושא היעדר הרשעות וניסיון מינימלי בתחום. אם אתם עומדים בשני הקריטריונים, תוכלו למלא את טופס הבקשה.
  2. על מנת להגיש בקשה לרישיון קבלן שירות, עליכם למלא טופס הנקרא "הבקשה לרישיון קבלן כוח אדם או לקבלן שירות". את הטופס ניתן למצוא בקלות תחת הכותרת "העסקה וזכויות עובדים" באתר האינטרנט של רשות העבודה והתעסוקה. מלבד הטופס, יש להגיש מסמכים וטפסים נוספים:
  3. קורות החיים של בעלי העסק ושל מנכ"לי החברה.
  4. אישורים הכוללים רשימת אנשי קשר וטלפונים של אנשים עימם עבדם, במטרה להוכיח כי יש לכם את הניסיון הניהולי או העסקי הנדרש. הלשכה תשתמש ברשימה על מנת לחייג לאנשים הללו ולשאול אותם שאלות המעידות על הניסיון שלכם.
  5. ג.        טופס הסכמה לקבלת מידע פלילי מהמשטרה, חתום על יד בעלי ומנכ"לי החברה.
  6. תצהיר בנושא היעדר הרשעות, קנסות ותביעות אזרחיות, שנחתם על ידי עורך דין, מנכ"לי ובעלי העסק.
  7. אם החברה מעסיקה עובדים תחתיה, יש לצרף מסמך מאזן בוחן.
  8. במידה שלעסק יש משרד, עליכם לצרף חוזה שכירות ותמונות המתארות מצבו הסניטרי והפיזי. אם אין ברשותכם משרד, עליכם לצרף למסמכים תצהיר התחייבות להחזקת משרד.
  9. במידה שלשכת העבודה והתעסוקה תסיים לעבור על הבקשה שלכם לתהליך רישום קבלנים ותראה כי אתם עומדים בכל התנאים, אתם תזומנו לריאיון אישי. כאשר אתם מגיעים לריאיון עליכם להביא איתכם שני מסמכים, טבלת דיווח נתונים לצורך הכנת ערבות ורשימת עובדים על פי פורמט מסוים שהלשכה דורשת. כמועמדים לרישיון, עליכם לעבור מבחן ידע בנושא דיני עבודה, אשר בודק את בקיאותכם בנושאים השונים המתייחסים לחוקי העסקת עובדים. על מנת להכיר את כל החוקים, מומלץ להיעזר בעורך דין, אשר יסביר לכם עליהם ועל השוני בין החוקים השונים.
  10. אם עברתם את הריאיון האישי בהצלחה, הגיע הזמן להתקדם לשלב הבא בו תקבלו "דרישה להמצאת משרד". בשלב זה יהיה עליכם לשלוח מסמכים חסרים, כגון: חוזה שכירות ותמונות של המשרד, הוכחות לכך שהמשרד נגיש לבעלי מוגבלויות, טבלת דיווח נתונים לצורך הכנת ערבות, רשימת עובדים, וטופס 102 מביטוח לאומי ומס הכנסה, עדכני לרבעון האחרון לפני הגשת הבקשה לרישיון ואישור תשלום.
  11. לאחר שעברתם את כל השלבים, תגיעו לשלב האחרון והחמישי במספר. בשלב זה יהיה עליכם לבצע הפקדת ערבות בנקאית. הערבות צריכה להיות מוכנה בהתאם להודעת גובה הערבות הדרושה ועליה להיות תקפה למשך שלושה חודשים לאחר סיום תוקף הרישיון.

חמשת השלבים שיש לעבור כדי לקבל רישיון קבלן שירות, עשויים להימשך זמן רב וכוללים עמידה בתנאי סף מסוימים, סיפוק מסמכים ותצהירים שונים, הצלחה בריאיון האישי ומבחן הידע, ותשלום ערבות בנקאית. היות ומדובר בתהליך ארוך ולא תמיד פשוט, שירותיו של עורך דין מומלצים מאוד בתהליך זה. עורך הדין יסייע במילוי הטפסים השונים ובקבלת האישורים והתצהירים הנדרשים, למידה למבחן הידע בנושא דיני עבודה וחתימה על מסמך  היעדר הרשעות, קנסות ותביעות אזרחיות.

תהליך הבקשה לרישיון שירות משמש כמעין תהליך סינון לכל בעלי המקצוע אשר מגישים בקשות מידי שנה, אך אינם מתאימים לביצוע התפקיד. המטרה של הלשכה לעבודה ותעסוקה העומדת מאחורי תהליך הסינון, היא למצוא בעלי מקצוע רציניים, מקצועיים ואיכותיים, אשר יבצעו את תפקידם בצורה הטובה ביותר. על הקבלנים להיות בעלי תכונות כגון שאפתנות, דאגה לאחר, יכולות ניהול, ועמידה ביעדים ובלחץ. חשוב שהקבלן יכיר את כל דיני העבודה הקיימים כיום במדינה, כדי להעניק לעובדיו את הזכויות המגיעות להם ולא לבצע הרעת תנאים שלא במכוון.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות