קבלן מוכר לעבודות בניה | 60 יום לקבלת רישיון

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

מספקים שירותי קבלן רשום ? מתמחים בתחום ספציפי כמו בנייה, שיפוץ, חשמל, אינסטלציה או כל תחום אחר? ייתכן מאוד שאתם מרגישים שהשוק לא מעריך נכון את היכולות שלכם ושאתם מתקשים למצוא לקוחות או לגבות את המחירים שאתם חושבים שאתם ראויים לכם. אם זה המצב, ייתכן מאוד שהסיבה לכך היא שאינכם רשומים בפנקס הקבלנים. ההיסטוריה מלאה במקרים של לקוחות ששילמו ממיטב כספם וקיבלו עבורו תמורה עלובה ולכן, אין להתפלא על כך שיותר ויותר אנשים אינם מתפשרים על הצורך בבחירת קבלן מוכר, שהוא לא רק קבלן רשום אלא גם קבלן שמורשה להשתתף במכרזים ממשלתיים ולבצע עבודות עבור משרד הביטחון. בשורות הבאות נסביר בדיוק מהו קבלן מוכר, איך עוברים את התהליך של רישום קבלן וקבלת מעמד של קבלן מוכר ומהם היתרונות החשובים מאוד שמעמד זה מעניק לכם כקבלנים מקצועיים שמעוניינים לזכות בהכרת השוק.

מהו קבלן מוכר?

קבלן שרות

כשהלקוחות שלכם מחפשים קבלן מוכר, הם לא מחפשים קבלן שמכירים אותו בעיר או בשכונה. מה שהם מחפשים זה קבלן שמוכר מטעם הרשויות. בתחום הבנייה ישנם לא מעט תחומים שמחייבים רישוי, אך קבלן הוא לא אחד מהם ובישראל פועלים לא מעט קבלנים שמבצעים שלל עבודות מבלי שמישהו מפקח על פעילותם ועל הרמה המקצועית שלהם. כאמור, לאורך ההיסטוריה סבלו לקוחות רבים מקבלנים שברחו להם באמצע העבודה, קבלנים שהשלימו את העבודה באופן חלקי או כלל לא השלימו אותה, קבלנים שניצלו את חוסר הידע המקצועי שלהם בכדי לסחוט מהם עוד ועוד כספים ותשלומים וכעת הלקוחות מעוניינים להימנע ממצבים אלה על ידי התמקדות בקבלנים מוכרים בלבד, קבלנים שמוכרים על ידי הרשויות באופן כזה שמאפשר לרשויות לפקח על פעילותם ברמה כזאת או אחרת. קבלן מוכר, הוא למעשה קבלן הרשום בפנקס הקבלנים של משרד השיכון, אך מעבר להיותו רשום בפנקס הקבלנים הוא גם קבלן שמורשה להשתתף בפרויקטים ומכרזים ממשלתיים ולבצע עבודות עבור משרד הבטחון.

מהם היתרונות של מעמד קבלן מוכר?

הגורם שנהנה מהיתרונות הרבים ביותר בזכות המוסד שנקרא קבלן מוכר, הם כמובן הלקוחות הסופיים שמשתמשים בשירותיהם של הקבלנים בתחומי ההתמחות השונים. אלא שכאשר הלקוחות שלכם נהנים מיתרונות, יש לכך השלכות חיוביות מאוד גם עליכם וגם השלכות אלה הופכות ישירות ליתרונות קריטיים במעמד התחרותי שלכם בשוק. חשוב להדגיש כי קבלן מוכר הוא אמנם קבלן רשום מנהל עבודה, אבל המדובר בקבלן שבניגוד לכל קבלן רשום אחר, רשאי גם לבצע עבודות ממשלתיות ועבודות עבור משרד הבטחון. היתרונות שנמנה להלן, רלוונטיים רובם גם עבור קבלן רשום וגם עבור קבלן מוכר, אך לקבלן מוכר יש את היתרון של גישה לפרויקטים ממשלתיים וביטחוניים בנוסף מה שאף מחזק את מעמדו כקבלן רשום. כמו כן, סביר להניח שקבלן שזוכה למעמד זה, עובד על פי סטנדרטים שבהחלט יכולים לשמח כל לקוח פרטי. ואלו הם היתרונות החשובים שעליכם להכיר:

יותר ויותר לקוחות מחפשים קבלן מוכר

יותר ויותר לקוחות הנדרשים לשירותיו של קבלן בכל תחום שהוא, מעדיפים לפנות לקבלנים מוכרים בלבד, קרי קבלנים רשומים המופיעים בפנקס הקבלנים של משרד השיכון. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד – תחום הבניין הוא תחום מקצועי מאוד ולאדם הפרטי פשוט אין שום דרך לבחון איש מקצוע בתחום זה, שאת שירותיו הוא מעוניין לשכור. במקום זאת, את הבחינה עושה לכאורה רשם הקבלנים בעצמו ומדווח לכלל הציבור את מעמדו של הקבלן במסגרת זה שהסכים בכלל להעניק לו את המעמד של קבלן רשום ובהתאם לסיווג שהעניק לו. המשמעות היא שכאשר אתם הופכים לקבלנים רשומים, אתם נחשפים לעוד כמות ענקית של לקוחות שלא היו עובדים איתכם אלמלא מעמד הקבלן הרשום. אפשר להביט בזה גם מן הכיוון השני – אלמלא הייתם זוכים למעמד של קבלן מוכר, הייתם מאבדים את כל הלקוחות האלה שהיקפם בשוק רק הולך וגדל.

אימוץ חשיבה עסקית ולא רק מקצועית

מרבית הקבלנים הפועלים בארצנו מתנהלים כאנשי מקצוע טובים אך כמנהלים גרועים. קבלן שזוכה במעמד של קבלן מוכר, מתחיל להבין למעשה את הנכס החשוב שיש בידיו ובהתאם לכך מתחיל לפעול בצורה ניהולית נכונה יותר. אפשר לקרוא לזה מוטיבציה, אפשר לקרוא לזה סדר וארגון ואפשר לקרוא לזה נכס, אבל הסטטיסטיקה מראה שקבלנים שהפכו להיות קבלנים מוכרים הפכו להיות גם מנהלים טובים יותר, שמנהלים את העסק שלהם בצורה נכונה וטובה יותר כפי שזה בא לידי ביטוי בסופו של דבר, גם בשורת הרווח.

המעמד של קבלן מוכר הוא נכס ששומרים עליו

היתרון הזה עשוי להיראות לכם מעט שונה, שכן הוא דווקא יוצר אצלכם מחויבות. כקבלנים רשומים ומוכרים, אתם מתחייבים למעשה לשורה של סטנדרטים של פעילות בשוק. קבלן רשום שיקבל תלונות מלקוחות עלול לאבד את מעמדו כקבלן רשום. קבלן רשום שהפרויקטים שלו יזכו לציונים גרועים על ידי בודקי בדק בית ומהנדסים, עלול לאבד את מעמדו של קבלן רשום. מאחר ולאחר שתהפכו לקבלנים מוכרים אתם תהיו מודעים לכל זה, הרי שאתם גם תעשו את כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי שזה לא יקרה. אתם תעבדו בסטנדרטים הראויים, אתם תשרתו את הלקוחות שלכם באדיבות ובמסירות ואתם תעשו את העבודה שלכם על הצד המקצועי הטוב ביותר. זוהי בדיוק המטרה של כל הקונספט של פנקס הקבלנים וזה גם מה שיסייע לכם להפוך לעסק טוב יותר ומצליח יותר.

קבלן מוכר מרוויח יותר

כקבלנים מוכרים יש לכם נכס ביד והנכס הזה שווה כסף. אנשים מוכנים לשלם יותר עבור קבלן מוכר רק מעצם היותו מוכר. לקוחות מוכנים להרחיב את הפרויקטים שלהם ולסמוך יותר על המילה של הקבלן כאשר מדובר בקבלן מוכר. בסך הכל, כאשר אתם אוחזים במעמד של קבלן רשום, אתם נהנים למעשה מעמדה שמאפשרת לכם להשביח את המרווחים שלכם, להעשיר את סל השירותים שלכם ולהשפיע על הלקוחות שלכם בצורה נכונה וקלה יותר, והכל על בסיס נאמנות וטובת הלקוח.

גישה למכרזים

קשה היום למצוא מכרז שבו אין דרישה חד משמעית לכך שהקבלן המציע יהיה קבלן מוכר/ רשום בפנקס הקבלנים. למעשה, ללא המעמד של קבלן רשום אתם מוחקים שוק ענק, אולי השוק הגדול ביותר, של מכרזים. דברים אלה נכונים בטח ובטח בכל הקשור למכרזים ציבוריים, ממשלתיים וביטחוניים אבל הם נכונים גם לגבי מכרזים במגזר הפרטי, שגם בהם כבר אף אחד כמעט לא מסכים לעבוד עם קבלנים שהם אינם קבלנים מוכרים.

כיצד מתבצע התהליך של רישום קבלן?

רישום קבלן הוא לחלוטין לא תהליך שכל מטרתו היא אדמיניסטרטיבית, קרי רישום שמו של הקבלן ברשומות הרשויות. רישום קבלן הוא למעשה מעמד שבו זוכה הקבלן לאחר שעמד בשורה של קריטריונים המפורטים על ידי משרד השיכון. קריטריונים אלה כוללים למשל רקורד של שירות ללקוחות, רקורד של פרויקטים בהם היה מעורב הקבלן ופרויקטים שאותם ניהל, רקורד של היקפי פרויקטים במונחים כספיים, תחום ההתמחות של הקבלן, מידת התמחותו בתחום והרמה המקצועית שלו בתחום. כל אלה הם פרמטרים שנבחנים על ידי משרד השיכון בתהליך רישום הקבלנים ובהתאם לכך נרשם הקבלן תחת סיווג ספציפי של סוגי עבודות והיקפי פרויקט במונחים כספיים.

קבלן מוכר מקצועי

תהליך הרישום עצמו מתבצע במספר שלבים שאפשר ללמוד עליהם באתר האינטרנט של רשם הקבלנים, אך כדי להבטיח שאתם עוברים את התהליך במהירות, ללא עיכובים ומבלי להיכשל בו, מומלץ מאוד לעבור אותו בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום של רישום קבלנים, ואלו הם השלבים המרכזיים:

איסוף מסמכים

לצורך רישומך בתור קבלן מוכר, יהיה עליך לאסוף שורה של מסמכים המיועדים לתמוך בנתונים שתמסור. זה הזמן לאסוף מסמכים כדוגמת דיפלומות, תעודות המעידות על לימודים רשמיים או לימודי תעודה שעברת, מסמכים המעידים על פרויקטים בהם לקחת חלק או ניהלת, מסמכים המצביעים על שיתופי פעולה או פרויקטים משותפים שביצעת עם קבלנים אחרים או גופיים מקצועיים אחרים, מכרזים בהם השתתפת ומכרזים בהם זכית, דו"חות רווח והפסד או דו"חות כספיים בכלל של העסק במהלך 5 השנים האחרונות וכל מסמך אחר שיכול להעיד על היכולות המקצועיות שלך, על תחום ההתמחות שלך ועל היקף הפעילות העסקית שלך.

מילוי טפסים

לאחר שיש את כל המסמכים הנדרשים בידך, יהיה עליך למלא מספר טפסים שעליהם מתבססת הגשת הבקשה לרישום קבלן. בטפסים אלה יהיה עליך לפרט שורה של פרטים אודות הפעילות שלך בשנים האחרונות ולציין פרויקטים בהם לקחת חלק, השכלה רשמית שהשלמת לאורך השנים, תקריות חיוביות ושליליות בהן היית מעורב במסגרת עבודתך וכמובן שלל פרטים אישיים, עסקיים ופיננסיים על פעילותך. את הטפסים יש להגיש לרשם הקבלנים בצורה מסודרת כפי שמפרטות ההוראות.

במידה ותרצה להירשם גם כקבלן מוכר של משרד הבטחון, יהיה עליך להשלים עוד שורה של טפסים ולהוכיח יכולות ספציפיות בהן יהיה עליך לעמוד על פי דרישות משרד הבטחון. גם בהיבט זה יכול מאוד לסייע לך איש מקצוע, הן בהכרת הפעולות שיהיה עליך לבצע בכדי להגיש בקשה כזאת והן ביכולת שלך אכן לזכות במעמד של קבלן מוכר על ידי משרד הבטחון.

קבלן מוכר

בחינה מקצועית

במסגרת התהליך של רישום קבלן מוכר, יהיה עליך לעבור בחינה מקצועית שמיועדת לבחון את יכולותיך המקצועיות כאיש מקצוע ואת יכולותיך המקצועיות כקבלן שאחראי על ניהול פרויקטים. את הבחינה הזו צריך רק לעבור, אך ככל שתשיג בה ציונים גבוהים יותר, תוכל גם לשפר את הסיווג שלך כקבלן. בחינה מקצועית כזאת יש לעבור בתחומי ההתמחות שבהם תרצה להיות רשום. כך למשל, אם אתה קבלן חשמל ומעוניין להירשם ככזה, יהיה עליך לעבור בחינה ספציפית בתחום החשמל. במידה ואתה קבלן בניין או קבלן שיפוצים, יהיה עליך לעבור בחינה המכסה שורה של תחומים ונושאים בענף הבניין על מנת להעריך את יכולותיך כקבלן כזה.

אישור מעמד קבלן רשום וביצוע סיווג

לאחר השלמת המטלות מבחינתך, תשב וועדה ותדון בבקשתך להפוך לקבלן רשום. ברובם המכריע של המקרים, אין בעברך כתמים משמעותיים בהתנהלות מול לקוחות, ספקים, שותפים והרשויות ואם עברת את הבחינה המקצועית בהצלחה, אין שום סיבה שלא תזכה במעמד הנכסף של קבלן רשום ורשום. יחד עם זאת, עדיין נותר לבחון באיזה סיווג תזכה ובאיזה היקפי פרויקטים. כאמור, קבלן רשום הוא לא מעמד גורף המאפשר לכל קבלן לעסוק בכל תחום שיבחר, אלא מעמד הניתן לקבלן בתחום התמחות ספציפי ובהיקף פרויקטים ספציפי. ישנם קבלני בניין שמסווגים לפרויקטים של בניית בתים פרטיים לכל היותר, קבלנים המוכרים גם לצורך בניית בניינים משותפים וקבלנים המסווגים בסיווג הגבוה ביותר המאפשר להם לבנות גורדי שחקים, מבני ציבור גדולים, גשרים, מחלפים וכדומה.

כעת, משקיבלת מעמד של קבלן רשום, תוכל להמשיך את התהליך ולהפוך לקבלן מוכר על ידי הגשת בקשה למשרד הבטחון. משרד הבטחון יבדוק הן את יכולותיך המקצועיות והן שורה של שיקולים בטחוניים על מנת להבטיח שזה בטוח לשלב אותך במערך הקבלנים המבצעים עבודות ביטחוניות בישראל ובמידה ותעמוד בקריטריונים הנדרשים, תקבל את המעמד הנכסף של קבלן מוכר.

במידה ואתם מתמחים בתחום הבנייה, וכן נותנים שירות של קבלן רשום, לא תמיד תרגישו כי זה מספיק לכם, דבר זה יכול לנבוע מהסיבה שאינכם רשומים בפנקס הקבלנים, קראו את המאמר הבא ותוכלו להבין קצת יותר.

מהו קבלן מוכר?

קבלן מוכר הינו קבלן אשר מוכר ברשויות, על מנת לעבוד בבנייה קיימים מספר עבודות אשר מחייבות אתכם להיות בעלי רישיון, כיום ישנם לא מעט לקוחות אשר מעוניינים לעבוד רק עם קבלן מוכר, זאת מכיוון שעבודתו של קבלן מוכר תהיה מפוקחת על ידי הרשויות, קבלן מוכר הינו קבלן אשר רשום בפנקס הקבלנים של משרד השיכון, ובנוסף הוא יכול להגיש מועמדות לפרויקטים ממשלתיים, וכך לקבל עבודות גדולות, קבלן שאינו מוכר לא רשאי להשתתף במכרזים ממשלתיים כלל.

רישום טאבו

מהו התהליך על מנת לעבור רישום קבלן מוכר?

על מנת להיות רשום כקבלן מוכר, עליכם לבצע את השלבים הבאים:

מסמכים – עליכם יהיה להציג מספר מסמכים כמו למשל: לימודי תעודה או תעודה המוכיחה כי למדתם לימודים רשמיים, מסמים אשר יוכלו להראות כי השתתפתם בפרויקטים מסוימים, מכרזים שעבדתם בהם, דוחות כספיים של השנים האחרונות, ובגדול כל מסמך אשר יוכל להראות את המקצועיות שלכם על מנת שתוכלו להיות רשומים כקבלן מוכר.

טפסים – כאשר אתם מסיימים לאסוך את כל המסמכים הנדרשים לכם, תצטרכו למלא טפסים שהם יהוו לכם את הבקשה להיות רשומים כקבלן מוכר, בטפסים אלו תצטרכו לרשום את כל העבודות אשר ביצעתם לאורך השנים האחרונות, בנוסף תצטרכו למלא את הפרטים האישיים שלכם ועוד, את כל הטפסים אשר תמלאו תצטרכו להגיש לרשם הקבלנים, במידה ותהיו מעוניינים להירשם כקבלן מוכר של משרד הביטחון, יהיה עליכם להשלים עוד כמה טפסים בהתאם.

בחינה – בתהליך הרישום כקבלן מוכר, תצטרכו לעבור בחינה מקצועית, בחינה זו תוכל לבדוק את המקצועיות שלכם בתור קבלנים אשר אחראים לפרויקטים, זאת על מנת להיווכח כי אתם אכן יכולים להגיש מועמדות ולקחת על עצמכם פרויקטים גדולים.

אישור קבלן רשום

לאחר ביצוע כל הפעולות האלו, תשב וועדה ותבצע בדיקה לגבי הבקשה להפוך לקבלן רשום, במידה וכל ההתנהלות שלך בתור קבלן הייתה התנהלות תקינה, ואין לך עבר פלילי, לא תהיה שום סיבה שלא תקבל רישיון קבלן רשום.

קבלן מוכר

כאשר יש בידיכם רישיון של קבלן רשום, תוכלו להגיש בקשה למשרד הביטחון על מנת להפוך לקבלן מוכר, משרד הביטחון יבדוק את המקצועיות, ובנוסף יעשה שיקולים מטעמים ביטחוניים בכדי לתת לכם את התואר – קבלן מוכר.

קבלן מוכר

מהו היתרון של קבלן מוכר?

היתרון הוא ללקוחות אשר מעסיקים קבלן מוכר, אך גם הקבלן עצמו נהנה מכל זה, רישום קבלן מוכר הינו יתרון מכיוון שקבלן מוכר להבדיל מקבלן רשום שאינו מוכר יכול לגשת למכרזים ממשלתיים גדולים, וכן בנוסף לבצע עבודות בעבור משרד הביטחון, לקבלן רשום קיימת האפשרות לגשת למכרזים ממשלתיים אך אינו יכול להגיש מועמדות ולעבוד תחת שירות משרד הביטחון, דבר זה הינו יתרון של קבלן מוכר לעומת קבלן רשום.

יתרון נוסף לבצע רישום קבלן מוכר

כיום, מרבית הלקוחות אשר מחפשים קבלנים מעדיפים להתעסק עם קבלן מוכר, זאת מכיוון שעבודות הבניין הינן עבודות מקצועיות שלאדם אשר אין את המקצועיות והידע אינו יכול לבצע אותן, לכן, לקוחות מעדיפים לחפש קבלן מוכר ולקחת את שירותיו, מכיוון שקבלן זה עבר את כל הקריטריונים הנדרשים על מנת לקבל את התואר של קבלן מוכר, כך לקוחות יכולים להיות בטוחים כי העבודה נעשית על ידי קבלן מקצועי אשר יודע את העבודה ועושה אתה ברמה הטובה ביותר.

ייעוץ משפטי

קבלן אשר מעוניין לעבור רישום קבלן מוכר, מומלץ לקחת שירותים של עורך דין המתמחה בתחום זה, כך הקבלן יוכל לממש את כל הזכויות העומדות לרשותו בתהליך ביצוע הרישום, עורך דין מומחה יוכל לעזור לכם בעת מילוי הטפסים הנדרשים לכך, ייעוץ משפטי הינו דבר מומלץ בכדי שתהיו בטוחים כי אתם מבצעים את תהליך הרישום בצורה הטובה ביותר, וכן תהיו בטוחים כי לא יצוצו להן בעיות.

לסיכום, אין שאלה על כך שנכון לכם לפעול על מנת להשיג את המעמד של קבלן מוכר ואין גם שאלה על כך שאתם רוצים לעבור את התהליך בסיוע גורם מקצועי שיבטיח לכם את המעמד הזה במהירות הראויה ובסיווג הטוב ביותר עבורכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות