מה זה ענפי רישום קבלנים?

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

בתחום רישום קבלנים קיימים מספר ענפים שונים אשר משויכים לתחום, על מנת להבין מה זה ענפי רישום קבלנים, הינכם מוזמנים לקרוא את מאמר הבא.

אילו ענפי רישום קבלנים קיימים?

רשם הקבלנים קובע כי קיימים שלושים ושתיים ענפים בתחום רישום קבלנים, ענפים אלו מסווגים לענפים ראשיים וכן לענפי משנה, כל ענף יהיה מוגדר על פי תאור הענף וכן על ידי קוד בעל שלוש ספרות בלבד, קיימים שלוש קבוצות שאת הענפים מחלקים לפי הסיווג שלהם לכל קבוצה בהתאם, קבלן רשום משתייך קבוצה מסוימת על פי ענף היתרי הבנייה שלו, מה הסיווג שלו, האם הוא משתייך לעבודות ממשלתיות וכו'.

קסדה של קבלן שיפוצים

חוק רישום קבלנים

חוק רישום קבלנים הינו חוק המגדיר את תחום העיסוק ולאיזה ענף אותו קבלן רשום ישתייך, רישום קבלנים בפנקס הקבלנים נעשה על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, לפני שיצא החוק לרישום קבלנים כל תחום הבנייה והשיפוצים היה תחום ללא פיקוח והשגחה, לכן, תחום הבנייה בעבר היה מלווה בהרבה בעיות בעקבות הרמה של העוסקים בתחום ללא רישיון קבלן רשום, לכן, העסקה של קבל רשום הוא דבר חשוב על מנת לקבל את התוצאות הטובות והאיכותיות ביותר.

מה חשיבות החוק לרישום קבלנים?

חוק רישום קבלן לעבודות בנייה הינו חוק חשוב, חוק זה שומר על זכויות הקבלנים, כאשר קיימים לקוחות המחפשים קבלן שיעוד איתם, הם רשאים לבקש את כל המידע הנדרש להם על מנת להחליט אם אותו קבלן הינו מתאים לאותה עבודה, דבר זה יוכל לחסוך לאותם לקוחות לעבד בשיתוף פעולה מלא עם קבלנים אשר אינם מקצועיים או בכלל אינם מבינים בעבודות בנייה, לכן, מומלץ גם לבדוק ברשם הקבלנים לפני העסקת קבלן, מכיוון שלהם יהיה את כל המידע על כל הקבלנים אשר הינ רשומים בפנקס הקבלנים.

מה המשמעות של סיווג קבלנים?

על פי סיווג הקבלנים ברשם הקבלנים תהיה קיימת האפשרות להבדיל בין קבלנים שונים על פי הרמה המקצועית שלהם, לפי משרד בינוי ושיכון נקבעו חמש דרגות סיווג שונות לכל הקבלנים בעלי רישיון קבלן רשום, דרגות אלו יכולות להגדיר לכל קבלן רשום אילו עבודות הוא יכול להרשות לעצמו לקחת, ישנם קבלנים אשר יכולים לקחת עבודות בהגבלה לפי דרגת הסיווג ובמידה ודרגת הסיווג היא הגבוהה מכולן יוכל הקבלן לקחת לעצמו את כל סוגי העבודות הקיימות ללא שום הגבלה במחיר הצעת העבודה.

רישום קבלנים

כיצד ניתן להגדיל את סיווג הקבלן?

על מנת להגדיל את סיווג הקבלן הקיים יש צורך להגיש בקשה לרשם הקבלנים להעלאת סיווג, על הקבלן יהיה לעמוד בכל הפרמטרים אשר רשם הקבלנים מציב בכדי לקבל העלאת סיווג, צריך לבצע מילוי טפסים מתאימים וכן להעביר את האישורים הנדרשים על מנת לקבל את האישור, רשם הקבלנים הינו הגוף היחידי בתחום הקבלנים אשר יכול לאשר העלאת סיווג לקבלן בעל רישיון רשום, זאת על מנת לעקוב אחר תחום הבנייה ולוודא כי הקבלנים עובדים ברמה איכותית ומקצועית על פי הסיווג שניתן להם.

למה כדאי להיות רשום בפנקס הקבלנים?

כאשר קבלן רשום בפנקס הקבלנים, זה אומר כי הינו בעל מקצוע מיומן, איכותי, ומקצועי, מה שאומר כי קבלן אשר מופיע ברם הקבלנים הינו קבלן אשר עמד בכל הקריטריונים הנדרשים לפניו על מנת להירשם, לכן, כאשר הינך קבלן רשום קיימת האפשרות לזכייה בעבודות גדולות המתאימות לפי סיווג הענף שלכם, וכן בתנאים הטובים אשר תוכלו למצוא, בנוסף קיימים תחומים בענף הבנייה שרק קבלנים רשומים יכולים להתעסק איתם על פי חוק, במידה ויגיע לקבלן לא רשום אשר מתעסק בתחום הבנייה תהיה זו עבירה פלילית.

בנוסף

בנוסף לכל הנאמר לקבלנים רשומים קיים יתרון נוסף, קבלנים רשומים יכולים להירשם ולהגיש מועמדות למכרזים ממשלתיים גדולים וכן למכרזים פרטיים, כמובן לפי השתייכות הענף והסיווג של אותו קבלן רשום, כיום, קיימים המון קבלנים העוסקים בתחום הבנייה וכי אינם רשומים ברשם הקבלנים, אין זה מחייב כי הם אינם מקצועיים מספיק, אך לא יהיו יכולים לבצע עבודות ולזכו במכרזים כמו קבלן רשום.

סיכום

היחידה לרישום קבלנים יכולה לספק לכם ייעוץ לפני רישום על מנת שתוכלו לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר.

מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנו נשמח לקבוע לכם פגישת ייעוץ מקצועית.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות