קבלן שיקום בטון

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

 

שיקום בטון הוא תהליך בו מחזקים ומשקמים מבנה קיים. קיימים קבלנים וחברות רבות המבצעים שיקום בטון. שיקום בטון הוא תהליך מורכב ויקר לכן חשוב מאוד לבחור בקבלן שיקום בטון איכותי שיודע את העבודה ויבצע אותה על הצד הטוב ביותר. על שיקום בטון במאמר הבא.

 

קבלן שיקום בטון- מהו שיקום בטון?

שיקום בטון הוא תהליך הנועד לחזק מבנים חלשים ועל ידי כך להאריך את חייהם. כאשר תשתיות המבנה נחלשות הוא נמצא בסכנת קריסה והופך למבנה מסוכן. במקרה כזה, אם לא רוצים לשבור את המבנה ולבנות במקומו מבנה חדש, חייב לבצע שיקום בטון. שיקום בטון הוא תהליך ארוך, מורכב ולא זול בכלל אך כאשר המבנה מוגדר כמבנה מסוכן תהליך שיקום בטון הוא הכרחי.

הגדרת מבנה כמבנה מסוכן מתבצעת על ידי מהנדס. לעתים העיריות שולחות מהנדס מטעמן אם מדובר במבנה ישן ולעתים אתם תשימו לב לסימנים כמו התפוררות הקירות החיצוניים ותזמינו מהנדס לבדיקה. במידה והמהנדס יזהה כשלים במבנה הוא יגדיר אותו כמבנה מסוכן. לאחר מכן יהיה על דיירי המבנה לבצע שיקום בטון עד למועד אותו קבע המהנדס.

 

קבלן שיקום בטון– מתי נדרש לבצע שיקום בטון?

כפי שציינו, שיקום בטון נדרש במקרים בהם המבנה והתשתיות שלו נחלשים. ישנם גורמים שונים להחלשות תשתיות המבנה-

  • מבנה ישן- בישראל יש מבנים ישנים בכל עיר. המבנים הישנים עוברים דברים רבים במהלך השנים וחשופים לנזקים שונים. מעבר לכך, הם פשוט ישנים. הבטון והברזל שמהווים את התשתית למבנה מתחילים להתפורר או לפתח קורוזיה. המבנה עלול להתפורר, להסדק ולעתים אף יכול לזוז ממקומו. במידה ומזהים סימנים שונים או שהמבנה קיים כבר שנים רבות, מומלץ להזמין מהנדס לבדיקה. כאשר המבנה ישן ונכנס לסכנת קריסה חייב לבצע שיקום בטון.
  • גורמים חיצוניים הפוגעים במבנה- נזקי מזג האוויר וגורמים חיצוניים אחרים פוגעים רבות במבנים ובתשתיות שלהם. מים לדוגמא, יכולים לגרום לקורוזיה ולהתפוררות הבטון. ישראל היא מדינת חוף שלאורך ערים רבים בה יש ים. אמנם מבנים מול הים נחשבים ליוקרתיים ולמבוקשים מאוד עבור מגורים, אך הם חשופים יותר ללחות באופן משמעותי מאשר מבנים שלא נמצאים בסמוך לים. דוגמא נוספת היא מגדל מים עשוי בטון. לאחר תקופת זמן מסוימת המים יפגעו בתשתיות מגדל המים ויהיה צורך לבצע שיקום בטון.
  • פגיעה במבנה- יכולה להיווצר פגיעה במבנה בעקבות סיבות רבות. מעבר לנזקי מזג האוויר שציינו קודם, יכולה להיגרם הצפה בצנרת הביוב שתפגע בתשתיות המבנה. דוגמא נוספת היא שריפה כתוצאה מקצר חשמלי או כל דבר אחר. בנוסף, פגיעה נוספת הנפוצה בעיקר בקרב יישובי הדרום בארץ, היא פגיעת רקטה. פגיעת רקטה גורמת להרס במבנה, ויכולה אף לגרום לשריפתו. כל פגיעה כזאת מצריכה שיקום בטון לחיזוק המבנה.
  • שימור מבנים- בישראל יש מבנים ישנים בעלי משמעות היסטורית. מבנים אלה מצריכים שימור מבנים. לעתים יש לבצע במבנים אלה שחזור של החזות המקורית ולעתים יש רק לשמור עליהם שלא ייפגעו. מבנים אלה חייבים לעמוד בתקני הבטיחות ולכן צריכים לעבור כל תקופת זמן מסוימת שיקום בטון.

 

קבלן שיקום בטון– כיצד בוחרים בקבלן הטוב ביותר?

כפי שציינו, תהליך שיקום בטון הוא תהליך מורכב, ארוך ולא זול. לכן, חשוב מאוד לבחור בקבלן שיקום בטון מקצועי ומנוסה שיבצע את העבודה באופן איכותי. כיצד נבחר בקבלן כזה?

קודם כל ניסיון. בחרו בקבלן שיקום בטון מנוסה שיש לו ניסיון בשיקום בטון. קיימים קבלנים עם ניסיון ארוך שנים שיכולים להבטיח התמחות בשיקום בטון וביצוע עבודות איכותיות. כמו כן, כאשר לקבלן יש ניסיון אתם יכולים לבקש לראות תיק עבודות או ללכת למבנה שעבר שיקום בטון על ידי אותו קבלן ולהתרשם בעצמכם. כך תוכלו להחליט בעצמכם אם הקבלן לטעמכם או לא.

הטיפ השני הוא התמחות הקבלן. קיימים קבלנים רבים. יכול להיות קבלן עם ניסיון רב בבניית מבנים שלא יודע הרבה על שיקום בטון. לכן, אל תלכו לסתם קבלן שהמליצו לכם או שראיתם שיש לו הרבה ניסיון. בדקו כי הקבלן שאתם רוצים מומחה בתחום שאתם צריכים, במקרה הזה שיקום בטון.
טיפ נוסף הוא המחיר. בסופו של דבר יש לכם תקציב. תהליך שיקום בטון הוא לא זול. לכן, בצעו השוואת מחירים. קחו בחשבון שלעתים עדיף לשלם מעט יותר מהמחיר הזול ביותר שאתם מוצאים ולא להצטרך לעבור את התהליך שוב כעבור כמה שנים בגלל עבודה לא מקצועית.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות