שיקום עמודי בטון עם קבלן רשום

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

 

שיקום בטון הוא תהליך אותו מבצעים כאשר רוצים לחזק ולשקם מבנה ישן או מבנה שנחלש כתוצאה מפגיעה כלשהי. עמודי הבניין נושאים את משקל הבניין ומהווים את הבסיס המרכזי שלו. כאשר עמודי הבניין נפגעים, חייב לבצע שיקום עמודי בטון במהרה. מהו שיקום עמודי בטון? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

מהו שיקום עמודי בטון?

שיקום עמודים מבטון הוא למעשה חיזוק ושיקום של עמודי הבטון המחזיקים את כלל המבנה. כאשר אחד העמודים או יותר פגועים, הם מסכנים את כלל המבנה ואת חייהם של הדיירים שלו. המבנה אינו יציב והדבר מחייב שיקום עמודי בטון וחיזוקם. תוכלו לבחור בשיקום עמודי בטון על ידי תיקון או על ידי עיבוי. השיטה הנפוצה יותר היא שיקום עמודי הבטון ללא צורך בעיבויים. שתי השיטות כוללות תהליכים ארוכים ומורכבים שמצריכים נוכחות של אנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים. חשוב לקחת בחשבון כי במידה והשיקום לא נעשה באופן איכותי, תאלצו לעבור שיקום נוסף כעבור כמה שנים. לכן, חשוב לבחור באיש מקצוע איכותי לביצוע עבודה זו.

בדרך כלל קיימים סימנים המעידים על כך שיש צורך לבצע שיקום עמודי בטון. סימנים לדוגמא הם-

  • סימני סדיקה בעמודים.
  • העמוד מאבד צורה.
  • העמוד מתנפח.
  • כתמי חלודה על גבי הבטון.
  • ברזלי זיון חשופים הבולטים מהבטון.
  • חלקי טיח מתפוררים.
  • חלקי בטון רופפים.

אם אתם מזהים סימן אחד או יותר מהסימנים שציינו מעל, אתם חייבים לבצע שיקום עמודי בטון במהירות האפשרית, כיוון שהמבנה שלכם נמצא בסכנת קריסה.

 

מה ההבדל בין שתי האפשרויות לשיקום עמודי בטון?

ציינו קודם שקיימות שתי אופציות לשיקום עמודי בטון- האחת היא שיקום על ידי תיקון העמודים והשנייה היא עיבוי העמודים.

 

שיקום עמודי בטון על ידי תיקון

שיקום עמודי בטון בשיטה זו הוא למעשה השיטה הנפוצה ביותר. בשיטה זו למעשה משקמים את עמודי הבטון על ידי חומרי שיקום מתאימים. בשיטה זו יש לבצע קודם כל עבודת הכנה של השטח. בעבודת ההכנה למעשה צריך לנקות את השטח מהחלקים הפגועים. עבודת ההכנה כוללת קילוף חלקי טיח מתפוררים והסרת חלקי בטון רופפים. לאחר מכן יש לחשוף את ברזלי הזיון ולנקות אותם. ניקוי ברזלי הזיון מתבצע על ידי מברשת פלדה או על ידי דיסק ולמעשה נועד להסיר את חלקי הברזל החלודים. אם הברזלים איבדו יותר מידי מהקוטר שלהם בדרך כלל יהיה צורך להוסיף ברזלים חדשים, מה שיאריך את העבודה. במידה והברזלים נשארו עם קוטר תקין יש להמשיך בתהליך ולמרוח עליהם חומרים מונעי קורוזיה. לאחר מכן יש לעבור לשלב יישום שיקום עמודי בטון על ידי מריחת חומרי מילוי מתאימים בסדקים ובין הבטון הישן לחדש. כאשר שלב השיקום תם, ניתן לעבור לשלב הסופי שהוא שכבת גמר של חומרים המגנים על השטח כמו סילר או צבע.

 

עיבוי עמודי בטון

עיבוי עמודי בטון, נחשבת לפעולה מורכבת יותר מאשר שיקום עמודי בטון. לפני שמתחילים את עיבוי העמודים יש קודם כל לחזק את המבנה על ידי רגלי מתכת. כמו בשיקום עמודי בטון,  יש להתחיל בעבודת הכנה של השטח בה מקלפים את חלקי הטיח המתפוררים, פותחים את הסדקים הקיימים, מסירים חלקי בטון רופפים וחושפים את ברזלי הזיון החלודים. לאחר מכן יש לנקות את הברזל מקורוזיה ולטפל בו על ידי חומר מגן קורוזיה. במידה  ויש צורך, יש לבצע החדרה ועיגון של רשתות ברזל חדשות אל העמוד בטרם הטיפול בחומרים הצמנטיים.

כאשר מדובר בעיבוי עמודי בטון, בדרך כלל מתבצעת עבודת חפירה סביב העמודים שמגיעה לעומק של מטר או מטר וחצי. עבודת החפירה נועדה לבדוק אם החלודה התפשטה גם לחלקי התת קרקעיים של עמוד הבטון. במידה והחלודה התפשטה, עבודת השיקום בעמוד הבטון תתבצע גם באזורים התת קרקעיים.

כעת מגיעים לשלב עיבוי בעמוד. בשלב זה יוצקים בטון בעובי של בין 15 ל-20 ס"מ סביב בסיס העמוד הקיים. בנוסף מוסיפים קוצים מברזל. לאחר מכן, יש לקשור את מוטות הפלדה לאורל עמודי הבטון ולבצע תבניות עץ עבור יציקה הבטון. בסופו של דבר, מטרתה של יציקת הבטון היא לעבות את העמוד בקוטר של 10-12 ס"מ.

לבסוף, יש למרוח שכבת טיח סביב העמוד המעובה ולכסות בשכבת שליכט או שפריץ דק על העמוד. כאשר סיימנו את אלה, ניתן לצבוע את העמוד בחומר איטום אקרילי במספר שכבות עד לקבלת התוצאה הרצויה.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות