תביעת קבלן לא רשום

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

הקבלן ברח וגיליתם שהוא לא רשום? איזה סיוע משפטי תצטרכו?

קבלן רשוםעניין רישום הקבלנים מעסיק רבים בארץ- קבלנים רשומים, אנשי מקצוע ללא רישום בפנקס הקבלנים, משפטנים, אנשים המעוניינים לבצע שיפוצים ורבים נוספים. ככלל, מומלץ שלא להתעסק עם קבלן לא רשום כגון שיפוצניקים למיניהם בשיפוצים ועבודות המגיעות לסכומים גבוהים, כאשר בהתאם לחוק מדובר על כ40,039 שקלים חדשים. עבודה עם קבלן שלא רשום בסכומים גבוהים מהסכום שצוין, עלולה לגרום לנזקים עתידיים רבים. מבחינה משפטית, מדובר ברשלנות מצד מזמין העבודה, ולפיכך עליו לנשוא גם הוא באשמה במקרה של נזק כזה או אחר.

התקשרתי עם קבלן לא רשום, ויום אחד הוא ברח. מה לעשות?

כאשר מתקשרים עם קבלן לא רשום שלא עבר תהליך רישום קבלנים, יש לקחת בחשבון כי קיימים סיכונים בדבר. ראשית, חשוב להפריד מקרה בו אדם לא ידע שמדובר בקבלן שאינו רשום. כפי הנראה בית המשפט יבקש ממזמין העבודה להוכיח שאכן הקבלן הערים עליו וטען שהוא קבלן רשום, ושהוא במקביל חשב באמת ובתמים כי מדובר בקבלן רשום. במקרה כזה, יש לפנות לשירותים של עורך דין פלילי ובית המשפט עתיד לעשות צדק עם הקבלן, בין היתר מטעמים של 'קבלת דבר במרמה' 'הונאה' ועוד.

המקרה שונה כאשר מדובר באדם שידע מבעוד מועד כי הקבלן אינו רשום על פי חוק. בפסק דין שניתן לפני מספר עשורים, ביטל בית המשפט חוזה בין קבלן לא רשום לבין עיריית נהריה, מכיוון שהחוזה אינו היה חוקי מלכתחילה ככל שלא מדובר בקבלן רשום. לפי הלכה זו, לכאורה אין כל התחייבות רשמית בין מזמין העבודה ולבין הקבלן, הואיל וגם אם נקבע חוזה ותנאי העסקה, בין אם בעל פה ובין אם בכתב, החוזה הינו בטל למפרע משל לא נכרת כלל. אולם, המשפט אינו רוצה לגרום לקבלנים לא רשומים לנצל סיטואציה זו ואדרבה- הוא רוצה להרתיעם על מנת שירשמו כדין. לפיכך ובעזרת סיוע משפטי פלילי, מזמין העבודה עתיד לקבל פיצויים והאחריות, לפחות ברובה, תעבור לקבלן.

החלטות משפטיות בנוגע לקבלנים לא רשומים

בית המשפט השלום בחיפה פסק לפני מספר שנים, כי לצד אחריות הקבלן, גם על מזמין העבודות מאת קבלן לא רשום לשאת בהוצאות בגין נזקים שנגרמו לדירה הסמוכה לו, נזקים אשר נגרמו כתוצאה מעבודת הקבלן.  בפסק דין אחר במקרה דומה, נימק בית המשפט את החלטתו לפסוק אחריות נזיקית גם על מזמין העבודה, בתואנה כי “קבלן רשום נדרש לרמה מסוימת של מקצועיות וניסיון על פני מספר שנים כמפורט בהוראות החוק. אפשר שאם היה מתקשר עם קבלן רשום, שאז היה נמנע הנזק”. אי לכך ובהתאם לזאת, מומלץ לכל אדם המבצע שיפוצים, לבקש מהקבלן אותו הוא מעוניין להעסיק, להציג בפניו טופס המורה על כך שהוא רשום בפנקס הקבלנים, בנוסף לטיפ הקבוע- בקשה להציג המלצות מאנשים אמינים ומוכרים אצלם ביצע עבודות דומות בעבר.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות