תעודת קבלן רשום

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

מה זה בעצם ומה זה אומר תעודת קבלן רשום

תעודת קבלן רשוםחוק רישום קבלנים התשכ"ט 1969, אמור להסדיר למעשה את תחום הבניין בישראל. מכוח החוק הזה הוקם זמן קצר לאחר כינונו רשם הקבלנים, הרשאי להעניק תעודת קבלן רשום לבעל מקצוע מוגדר, שאמד בתנאים הנדרשים ויש לו ההשכלה והניסיון הדרושים המאפשרים רישום כחוק. תעודת הקבלן הרשום הינה למעשה רישיון קבלן, המתיר לו לעסוק במקצוע שלו על פי החוק. עד לחקיקת החוק, היה רישום הקבלנים בישראל, כמו כל תחום הבנייה בכללותו, מופקר ופרוץ למדי. חוסר אחידות בסטנדרטים לבנייה, כמו גם חוסר אחידות באשר לדרישות הבסיסיות מכל בעל מקצוע בענף, גרמו לכך שבמשך עשורים שלמים מאז הקמת המדינה, היתה בוקה ומבולקה בכל האמור בענף הבנייה בישראל. למרבה הצער, אלפי מבנים שהוקמו בתקופה הזאת נבנו תוך אי עמידה בסטנדרטים מינימאליים, ויצרו בעיות שחלקן קיימות עד היום. רשם הקבלנים במשרד השיכון, אחראי בתוקף החוק כאמור לעיל על רישום מסודר של קבלנים בתחומי העיסוק השונים בענף הבנייה, בדרך להסדרה כוללת בתחום. מהו בעצם רשם הקבלנים ומהם תחומי האחריות שלו? מהי תעודת קבלן רשום ומה ההטבות שהיא מקנה לבעליה? להלן התשובות.

רשם הקבלנים – מיהו רשם הקבלנים ומהם התפקידים שלו

רשם הקבלנים בישראל הוא בעל הסמכות הממונה על רישום כל בעלי המקצוע העוסקים בכל הענפים הקשורים לבניין בישראל. עם תחומי העיסוק של קבלנים בענף ניתן למנות קבלן עבודות עפר, קבלן חשמל, קבלן אינסטלציה, קבלן עבודות גבס וכיוצא באלה מקצועות חשובים. כל אחד מבעלי המקצוע כאמור יכול להירשם אצל רשם הקבלנים ולקבל בעקבות הרישום תעודת קבלן רשום – שזה אומר, כאמור, רישיון לעסוק בתחום העיסוק הספציפי שלו. התפקיד העיקרי של רשם הקבלנים הוא לסנן את בעלי המקצוע, ולרשום בפנקס הקבלנים שלו אך ורק את מי שעומדים באמות המידה הגבוהות ביותר הנדרשות. כיון שכך, קבלן רשום נחשב בהכרח לבעל מקצוע מיומן.

רישום הקבלנים בפנקס הקבלנים

מתבצע לאחר שהמועמד לרישום הוכיח שני דברים במקביל – את רמת ההשכלה הנאותה הנדרשת מצד אחד, וניסיון מעשי מצטבר המספיק לצרכי הרישום מצד שני. על מנת לתת הזדמנות לבעלי מקצוע שאינם בהכרח גם בעלי השכלה פורמאלית, מאפשר החוק בישראל להחליף את שנות ההשכלה בשנות ניסיון מצטבר. כך, מי שהוא בעל השכלה של אדריכל או מהנדס, צריך רק שנתיים של ניסיון מעשי על מנת להירשם כקבלן באחד מהענפים הראשיים במקצוע הבניין. טכנאי או הנדסאי, צריך ניסיון של 4 שנים תמימות ואילו מי שאין לו השכלה פורמאלית והוא היה מנהל עבודה, מחויב בשש שנים של ניסיון מעשי, יש להכיר את חוק רישום קבלנים על מנת להירשם כחוק בפנקס הקבלנים. יחד עם זאת, תעודת קבלן רשום שמתקבלת בתום תהליך הרישום הינה זהה לגבי כל אחד מבעלי המקצוע ולאחר שקיבל אותה, מסלול ההתקדמות שלו זהה לזה של בעלי ההשכלה הגבוהה.

תעודת קבלן רשום והיתרונות שלה

ככלל, תעודת קבלן רשום שהיא גם רישיון קבלן רשום, מהווה מסמך המעיד על האוחז בה ועל הרמה המקצועית הגבוהה שלו מומלץ לבחור בקבלנים רשומים לביצוע עבודות הנדסה מסוכנות כמו ניסור דלת בטון. בחלק ניכר ממקצועות הבניין, היתרון הנובע מהתעודה כאמור הוא מזערי. עם זאת, ככל שהדברים אמורים בתחומי עיסוק ראשיים בענף הבנייה, התעודה הזאת היא משמעותית. זאת, כיון שהחוק בישראל איננו מתיר לבעל מקצוע שאיננו בעל תעודת קבלן רשום לעסוק בתחום. בדרך כלל, מדובר בתחומים משמעותיים בענף, כמו בניית שלד או עבודות חשמל, הדורשים מקצועיות רבה, ומנגד לחוסר מקצועיות עלולה להיות משמעות קטלנית. תעודת קבלן רשום מהווה צעד ראשון והכרחי בדרך להתמקצעות, שתחשוף את האוחז בה לפרויקטים איכותיים, יקרים ונושאי רווחים. פנה אליכם לקוח פוטנציאלי וביקש מכם להציג תעודת קבלן רשום? אתם מעוניינים להשתתף במכרז גדול אבל כחלק מתנאי הסף במכרז, עליכם להציג תעודת קבלן רשום? ובכן, יש שתי אפשרויות: אם אתם כבר קבלנים רשומים אבל התעודה אינה מצויה בידיכם, תוכלו פשוט לפנות לרשם הקבלנים במשרד השיכון ולבקש עותק עדכני של התעודה ובתנאי שהרישיון שלכם בתוקף. האפשרות השנייה היא שאין לכם תעודה כזאת בגלל שאתם פשוט לא קבלנים רשומים ובמקרה כזה התהליך של הוצאת תעודת קבלן רשום הוא למעשה תהליך של הפיכתכם לקבלנים רשומים ועל כך מסבירים לכם בשורות הבאות, המומחים של היחידה לרישום קבלנים.
קבלנים בתל אביב

איך מוציאים תעודת קבלן רשום?

ובכן, כאמור אתם כבר קבלנים רשומים, התהליך של הוצאת תעודת קבלן רשום הוא תהליך פשוט של פנייה לרשם הקבלנים והתעודה תישלח לכם בדואר או בפקס. אם אתם לא קבלנים רשומים, הרי שמדובר בסיפור שונה לגמרי ובסיפור הזה יהיה עליכם לעבור את התהליך של הגשת מסמכים, אסמכתאות וטפסים על מנת להוכיח את עמידתכם בקריטריונים הנדרשים לצורך רישום קבלנים. בין היתר, יהיה עליכם להוכיח השכלה רשמית נדרשת, ניסיון נדרש, יכולות נדרשות ורקורד פרויקטים נדרש. תהליך זה הוא מן הסתם לא תהליך פשוט של הרמת טלפון וקבלת פקס ועל כן כדאי לנהל אותו בליווי גורם מקצועי שינחה אתכם בדיוק מה עליכם לעשות ומהם החומרים שעליכם להכין לטובת העניין.

למה חשוב להיעזר בגורם מקצועי?

ובכן, הוצאת תעודת קבלן רשום הוא תהליך שיכול לעבור לכם די חלק, אבל כלל לא בטוח שבמסגרת התהליך הזה תוכלו לקבל את כל מה שאתם רוצים לקבל. כך למשל, ייתכן שבמסגרת התהליך תסווגו בסיווג הנמוך ביותר של פרויקטים, מה שימנע מכם להשתתף במכרזים גדולים יותר. ייתכן מאוד שהנתונים שלכם לא יוכלו בכל מקרה לייצר לכם סיווג גבוה יותר גם אם תסתייעו בליווי של גורם מקצועי, אבל ישנם לא מעט מקרים בהם שינוי אחד קטן בהתנהלות או הגשת מסמך אחד שהיה חסר, יכולים להשפיע מאוד על הסיווג שלכם ובדיוק מהסיבה הזאת, אתם רוצים שלצדכם יהיה גורם מקצועי שמתמחה בתחום של הוצאת תעודת קבלן רשום ויכול להכווין אתכם ולהבטיח את האינטרס שלכם במידה הרבה ביותר. כך למשל, בעבודה עם היחידה לרישום קבלנים, ייתכן ונגלה כי הוספת עובד אחד למצבת כוח האדם שלכם או הוכחת השתתפות שלכם בפרויקט עבר אחד נוסף, יכולים להקפיץ אתכם למדרגת הסיווג הבאה ויש לכם משמעות רבה מאוד על מה שתוכלו לעשות עם הרישיון שיינתן לכם. על כן, לפני שאתם צוללים אל תוך התהליך בעצמכם, כדאי לפנות לצוות המקצועי של היחידה לרישום קבלנים ולהבטיח שאתם מנהלים את התהליך בצורה שתבטיח לכם את התועלות הרבות ביותר להתנהלותכם המקצועית והעסקית גם יחד. יכול לעניין אותך גם: לימודי קבלן רשום
אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות