בקשה להעסקת עובד פלסטיני

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

בקשה להעסקת עובד פלסטיניענף הבנייה הוא ענף שכולל עבודות פיזיות לא פשוטות כלל. מהסיבה הזו, רבים מהעובדים בענף זה הם פלסטינים. העובדים הפלסטינים הם עובדים יעילים מאוד עם ניסיון רב בתחום הבנייה. בנוסף, העובדים הפלסטינים משתכרים נמוך יותר מאשר עובדים יהודים שעובדים באותן עבודות. מהסיבה הזו, מעסיקים רבים מעדיפים להעסיק עובדים פלסטינים, במיוחד בענף הבנייה. על מנת להעסיק עובדים פלסטינים יש צורך בקבלת אישור עבודה מתאים. אישור העבודה ניתן הן לעובד הפלסטיני עצמו והן למעסיק. לשם כך יש להגיש בקשה להעסקת עובד פלסטיני. מה זה אומר וכיצד עושים זאת? במאמר הבא נענה על השאלה הזו. 

 

העסקת עובד פלסטיני עם אישור בלבד

על מנת להעסיק עובדים פלסטינים, יש לקבל אישור מתאים. מדובר בשני אישורי עבודה שונים שצריכים להינתן. האישור הראשון הוא אישור שניתן לעובד הפלסטיני בעצמו על ידי המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. אישור זה יינתן רק לאחר שיבדקו את ההתאמה הביטחונית של העובד הפלסטיני ויוודאו שהוא לא מהווה סכנה. העובד הפלסטיני יוכל לקבל אישור זמני שיינתן למספר חודשים בלבד או אישור ארוך טווח שיינתן לשנתיים ובמהלכן העובד יוכל להישאר בארץ. האישור השני הוא אישור שניתן לקבלן המעסיק והוא ניתן בצד הישראלי. ישנם מקרים רבים בהם קבלנים מעסיקים עובדים פלסטינים ללא אישור מתאים. חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בעבירה חמורה על החוק שעלולה לגרור עונשים כבדים וסיכון בטחוני. לכן, חשוב מאוד להגיש בקשה להעסקת עובד פלסטיני ולקבל אישור מתאים. 

החובה להיות קבלן רשום

התנאי המרכזי והחשוב ביותר לקבלת אישור עבודה להעסקת פלסטינים הוא שהקבלן יהיה קבלן רשום. קבלן רשום הוא קבלן שמוכר על ידי הרשויות ורשום בפנקס הקבלנים אותו מנהל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. הרישום כולל פרטים על הקבלן לרבות ההסמכה שלו והסיווג שלו. קבלן שלא רשום בפנקס הקבלנים לא יוכל להגיש אפילו בקשה להעסקת עובד פלסטיני. נזכיר שקבלן שיעסיק עובד פלסטיני ללא אישורים מתאימים צפוי לעונשים קשים. 

אז איך נרשמים בפנקס הקבלנים? לשם כך הקבלן צריך לעמוד במספר תנאים שונים הכוללים הכשרה של הקבלן על ידי מוסד מוכר מצד משרד הרווחה, ניסיון ניהולי ב-12 השנים האחרונות וניסיון ספציפי בתחום ההתמחות של הקבלן. בנוסף יש לצרף טפסים ייעודיים ואסמכתאות. רישום קבלן מעניק לקבלן אפשרויות רבות כמו היכולת להעסיק עובדים פלסטינים או לעבוד בהיקפים כספיים גדולים. 

 

הגשת בקשה להעסקת עובד פלסטיני

כפי שהבנו, על מנת להעסיק עובדים פלסטינים חשוב מאוד לקבל אישור מתאים. האישור הראשון ניתן לעובד הפלסטיני עצמו על ידי המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. לשם כך יש להגיש בקשה להעסקת עובד פלסטיני למנהל הקישור והתיאום לצורך עבודה בישראל. על האישור לכלול את שעות העבודה, את מקום העבודה, מאיזה שטח מותר להיכנס ולאן.

האישור השני ניתן לקבל על ידי הצד הישראלי. לקבלת אישור זה, על הקבלן להגיש בקשה להעסקת עובד פלסטיני לרשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים. אישור זה מיועד להקפיד על החלק המנהלתי והכלכלי הקשורים להעסקת העובד הפלסטיני. הגשת בקשה להעסקת עובד פלסטיני לא פשוטה והיא צריכה להיות מפורטת ולכלול פרטים רבים. בין הפרטים הללו חשוב לציין את שמות המיועדים להעסקה והיכן מיועדים לעבוד. לבקשה יש לצרף מגוון מסמכים בהם מסמכים שיעידו על הפרויקט בו יועסקו העובדים ומסמכים שכוללים נתונים על האיתנות הפיננסית והכלכלית של הקבלן. 

 

כמה זמן לוקח לקבל אישור?

לאחר שהוגשה בקשה להעסקת עובד פלסטיני יש לחכות לקבלת אישור מתאים. יש לקחת בחשבון שגם במצב בו לעובד הפלסטיני יש אישור לעבוד בארץ, אם הקבלן לא קיבל אישור שמאפשר לו להעסיק את העובד הפלסטיני מדובר בעבירה על החוק. ההמתנה לקבלת אישור העבודה יכולה לקחת זמן רב מאחר שעלולה לכלול בדיקות שונות. הבדיקות מיועדות לוודא שהעובד הפלסטיני אכן עומד במגוון הקריטריונים המחמירים של משרד הביטחון והשב"כ. בין הקריטריונים הללו חשוב לוודא שלעובד עבר פלילי ועבר ביטחוני נקי. בדרך כלל קבלת האישור לעובד שעבד בארץ בעבר ושהכול תקין לגביו מבחינת הרשויות תהיה מהירה יחסית. אך עבור עובד שעובד בפעם הראשונה בדרך כלל יהיה מדובר בתהליך איטי יחסית שכולל בדיקות רבות.  

כמה עולה להגיש בקשה להעסקת עובד פלסטיני?

בדרך כלל, כאשר מגישים בקשה לרשויות המקומיות יש לשלם אגרות בהתאם. אך למעשה, תשמחו לדעת שהגשת בקשה להעסקת עובד פלסטיני ואף קבלת האישור עצמו לא כרוכות בתשלום אגרות כלל. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שמדובר בתהליך שכולל בירוקרטיות רבות וטיפול במסמכים רבים. בנוסף, מאחר שמדובר באישורים זמניים שניתנים רק לתקופת הפרויקט המסוים עליו עובדים, יש לדאוג כל הזמן לחידוש אישור העבודה. לכן, בדרך כלל הקבלנים לא רוצים שהתהליך יפגע בהתנהלות הניהולית שלהם ומעסיקים גורם מקצועי שיטפל בכך. העסקת גורם מקצועי כוללת השלכות כספיות שונות ולכן באופן עקיף ניתן לקבוע כי הוצאת אישורי עבודה לעובדים הפלסטינים אכן עולה כסף. 

 

כמה עולה להעסיק עובד פלסטיני?

כפי שציינו קודם, העסקת עובדים פלסטינים כוללת משכורות נמוכות יותר מאשר העסקת עובדים יהודים וישראלים. אז כמה זה עולה? ובכן, המחיר להעסקת עובד פלסטיני יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים. הגורם המרכזי שישפיע על המחיר יהיה האם מדובר בעובד חוקי או בעובד לא חוקי. כאשר תעסיקו עובד לא חוקי תוכלו לשלם לו 180 שקלים כשכר יומי. אך לעובדים חוקיים יש לשלם 210 שכר יומי ומעלה. העסקת עובד לא חוקי כוללת סיכון רב הן מבחינה חוקית והן מבחינה ביטחונית, לכן חשוב מאוד להוציא אישור עבודה מתאים ולא להתפשר על כך. 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות