היתר להעסקת עובדים פלסטינים

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

היתר להעסקת עובדים פלסטיניםהעסקת עובדים פלסטינים מחייבת קבלת היתר מתאים. במידה שתבחרו להעסיק עובדים פלסטינים ללא היתר אתם עוברים על החוק. חשוב לקחת בחשבון שמלבד לכך שאתם מסתכנים בעונשים קשים, העסקת עובד פלסטיני לא חוקי יכולה לכלול גם סכנה ביטחונית לכן חשוב מאוד לקבל היתר להעסקת עובדים פלסטינים. איך עושים זאת ומה זה אומר? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו היתר להעסקת עובדים פלסטינים?

היתר להעסקת עובדים פלסטינים הוא למעשה אישור עבודה שמקבל העובד הפלסטיני. היתר זה מאפשר לעובד הפלסטיני שמתגורר מעבר לקו הירוק להיכנס לשטחה של מדינת ישראל. היתר זה ניתן על ידי מנהל הקישור והתיאום והוא מהווה אישור על כך שמדובר באדם ללא עבר פלילי וללא עבר ביטחוני. ההיתר כולל פרטים שונים בהם מקום העבודה, שעות העבודה, התפקיד בו יעבוד, השטח ממנו העובד יוכל להיכנס ולאן. ללא היתר להעסקת עובדים פלסטינים יהיה מדובר בעובד לא חוקי והעסקתו היא עבירה חמורה על החוק. 

סוגי היתרים שונים

כפי שציינו היתר להעסקת עובדים פלסטינים הוא היתר חשוב במיוחד שמעיד על כך שמדובר בעוד פלסטיני ללא עבר פלילי או בטחוני. קיימים שני סוגים שונים של היתרים אפשריים- 

  • היתר זמני- היתר זמני או היתר קצר טווח, הוא היתר שיש לו תוקף של מספר חודשים בלבד. בתום תוקפו של ההיתר ניתן לחדש אותו. 
  • היתר ארוך טווח- היתר ארוך טווח, כפי שניתן להבין משמו, ניתן לתקופה ארוכה יותר. היתר זה תקף לשנתיים במהלכן העובד יוכל להישאר בארץ. 

 

מדוע חשוב להוציא היתר כזה?

ענף הבניין כולל עובדים פלסטינים רבים. למעשה, יש יותר עובדים פלסטינים מעובדים יהודים. יש לכך מספר סיבות אך הסיבה המרכזית בהן היא שרבים מהיהודים לא מעוניינים לעבוד כשכירים ומחפשים להתקדם ולאייש תפקידי ניהול. ענף הבנייה כולל עבודות לא פשוטות פיזית, סיזיפיות שאורכות זמן רב. לצערנו עבודת הבניין היא לא מתגמלת במיוחד ולכן יהודים רבים מעדיפים לא לעבוד בה. אך לעומת זאת, פלסטינים הם עובדים יעילים במיוחד בעבודות מסוג אלה ויש להם ניסיון רב בענף הבנייה. בנוסף, הפלסטינים משתכרים נמוך יותר ולכן על ידי העסקתם המעסיקים יכולים לחסוך הוצאות כספיות רבות. לכן, מעסיקים רבים מעדיפים להעסיק עובדים פלסטינים בענף הבנייה. 

 

כיצד נוציא היתר להעסקת עובדים פלסטינים?

היתר להעסקת עובדים פלסטינים מאפשר לקבלן להעסיק עובד פלסטיני בצורה חוקית. לשם כך יש לקבל שני היתרים, האחד לעובד עצמו והשני למעסיק. נתחיל מהיתר שהעובד עצמו מקבל. היתר כזה ניתן על ידי מנהל הקישור והתיאום. על מנת לקבל היתר זה, יש להגיש בקשה לידי מנהל הקישור והתיאום. הבקשה צריכה לכלול טופס בקשה מפורט עם הפרטים השונים של העובד הפלסטיני כולל שם, כתובת, פרטי התקשרות ועוד. בנוסף חשוב לכלול את שעות העבודה, מקום העבודה והתפקיד בו יעבוד העובד הפלסטיני. 

ההיתר של המעסיק ניתן על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. לשם כך יש להגיש טופס בקשה להעסקת עובד פלסטינים. לטופס הבקשה יש לצרף מסמכים שונים כמו תעודת זהות תקפה של העובד ופרטי חשבון הבנק שלו (שם הבנק, מספר סניף ומספר חשבון). חשוב מאוד שהמסמך שכולל את פרטי הבנק של העובד יהיה חתום על ידי הבנק עצמו. במידה שמעוניינים שהעובד יעבוד במשמרות או בשעות הלילה חשוב לצרף כתב התחייבות. את כל המסמכים ניתן להגיש באופן מקוון על ידי דואר אלקטרוני. 

כמה זמן ייקח לקבלת ההיתר?

לאחר שתגישו את הבקשה לקבלת היתר להעסקת עובדים פלסטינים יהיה עליכם לחכות עד שהרשויות יאשרו את קבלת ההיתר. התהליך יכול להיות מהיר או לקחת זמן רב ולכן לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כמה זמן זה ייקח. בדרך כלל, במצב בו אתם מעוניינים לקבל היתר לעובד שכבר עבד בארץ, אם הכל תקין מבחינת הרשויות התהליך יהיה מהיר. אך, במידה שאתם מעוניינים לקבל היתר לעובד חדש, הרשויות ייאלצו לבצע בדיקות שונות על מנת לוודא שהעובד עומד בקריטריונים המחמירים לרבות עבר פלילי ועבר ביטחוני נקי. כל בקשה לקבלת היתר להעסקת עובדים פלשתינאים עוברת למשרדי התיאום והקישור של משרד הביטחון ואף לשב"כ ונבדקת בחומרה. 

 

החשיבות של קבלן רשום

על מנת לקבל היתר להעסקת עובדים פלשתינאים יש לעמוד בתנאים מסוימים. אחד התנאים המרכזיים והחשובים ביותר לקבלת ההיתר הוא להיות קבלן רשום. רק קבלנים רשומים יוכלו לקבל היתר ולהעסיק עובדים פלסטינים בצורה חוקית. קבלן רשום הוא קבלן שמוכר על ידי הרשויות ורשום בפנקס הקבלנים. פנקס זה מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. רישום הקבלן כולל את כל המידע הרלוונטי על הקבלן, ההסמכה שלו והסיווג שלו. על מנת להירשם בפנקס הקבלנים יש לעמוד במספר תנאים שונים בהם הכשרה על ידי מוסד מוכר מצד משרד הרווחה, ניסיון ניהולי של 12 שנים וניסיון ספציפי בתחום ההתמחות. חשוב לצרף טפסים ייעודיים ואסמכתאות. 

 

כמה עולה לקבל היתר להעסקת עובדים פלסטינים?

הוצאת היתר להעסקת עובדים פלסטינים לא כוללת תשלום אגרה כלל. כלומר, תוכלו לקבל אישור בלי עלות. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהטיפול בבירוקרטיות השונות עלול לקחת זמן רב ולכן בדרך כלל הקבלנים מעסיקים גורמים שיוכלו לטפל בכך. במקרים שלקבלן יש מחלקת הנהלת חשבונות היא תוכל לטפל בכך. אך אם אין מחלקה כזו יש להעסיק גורם מקצועי שיטפל בבירוקרטיות השונות, מה שכולל השלכות כספיות. אך כפי שהבנו עד עתה, היתר להעסקת עובדים פלסטינים הוא הכרחי ובלעדיו אתם עוברים על החוק. מאחר שהמצב הבטחוני במדינה הוא כל כך רגיש, חשוב מאוד לא להסתכן בהכנסת עובדים שעלולים להיות מסוכנים. לכן אל תתפשרו ואל תנסו לעקוף את הרשויות ולהעסיק עובדים פלסטינים ללא היתר מתאים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות