כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים?

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

כמה עולה אישור עבודה לפלסטיניםעל מנת להעסיק עובדים פלסטינים יש להוציא להם אישור עבודה מתאים. אישור עבודה לפלסטינים מעניק להם את האישור להיכנס לישראל בצורה חוקית. בלי אישור העבודה, העסקת העובדים תהיה לא חוקית ותכלול סיכון רב, הן מבחינה חוקית והן מבחינה ביטחונית. אך כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים? המאמר הבא הוא בשבילכם.  

 

מהו אישור עבודה לפלסטינים?

לפני שנרחיב כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים חשוב להבין מהו בכלל. למעשה, על מנת להעסיק פלסטינים יש צורך בשני אישורי עבודה שונים. אישור עבודה אחד מיועד לעובד הפלסטיני עצמו ואישור העבודה השני מיועד לקבלן המעסיק. 

  • אישור לעובד הפלסטיני

האישור שניתן לעובד הפלסטיני, הוא אישור שניתן על ידי המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. קבלת אישור זה מותנית בבדיקת העבר של העובד הפלסטיני ובווידוא שמדובר באדם ללא עבר פלילי או עבר ביטחוני. גם משרד הביטחון וגם השב"כ מעורבים באישור העבודה של הפלסטיני. בדרך כלל האישור שיקבלו העובדים הפלסטינים יהיה אישור זמני. אישור זמני יהיה מוגבל לפרויקט בניה מסוים ובסיומו יפוג תוקפו של האישור ויהיה צורך בחידושו. ישנם מקרים בהם עובדים פלסטינים יכולים לקבל אישור ארוך טווח שניתן לשנתיים ובמהלכן העובד יוכל להישאר בארץ. 

  • אישור לקבלן המעסיק

אישור העבודה השני הוא אישור שניתן לקבלן המעסיק. אישור זה ניתן על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. מטרת האישור הזה היא להבטיח שכל הנושא הכלכלי של העסקה מטופל כהלכה. אישור זה מוודא כי הקבלן מסדיר את התשלומים בצורה הוגנת כולל דיני עבודה, תשלום מיסים וכדומה. על הקבלן להתחייב כי שהייתם של העובדים הפלסטינים היא רק לצורכי פרויקט הבנייה הספציפי ולזמן קצוב. אישור זה מותנה במצבו הפיננסי של הקבלן כולל חשבונות עבר. 

כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים?

העסקת עובדים פלסטינים בבניין באופן לא חוקי כוללת סיכון רב הן מבחינה חוקית והן מבחינה ביטחונית, לכן חשוב מאוד להוציא אישור עבודה מתאים ולא להתפשר על כך. אז כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים? למעשה, אישור עבודה לפלסטינים לא כרוך בתשלום אגרות כלל ולכן לא עולה כסף. עם זאת, יש להתייחס לכך גם בדרך עקיפה. קבלת אישור עבודה היא תהליך לא פשוט שיכול לקחת זמן רב ובירוקרטיות רבות. במסגרת התהליך יש להתמודד עם מסמכים רבים. בנוסף, מאחר שאישור העבודה שניתן הוא זמני וניתן רק לפרויקט ספציפי, יש לדאוג לחידוש אישורי העבודה בכל פרויקט בנייה. על מנת למנוע פגיעה ביכולות הניהול של הקבלן, עליו להעסיק גורם מקצועי שיטפל בכך. לכן, גם אם התהליך עצמו לא כולל תשלום אגרות, העסקת גורם מקצועי כוללת הוצאה כספית. 

 

אז איך מוציאים אישור עבודה לפלסטינים?

לאחר שהבנו כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים חשוב להבין איך להוציא אישור כזה. על מנת לקבל אישור עבודה לעובדים פלסטינים יש להגיש בקשה למנהל הקישור והתיאום. בקשה זו מתבצעת על ידי העובד הפלסטיני עצמו והיא באחריותו. קבלת אישור זה תהיה מותנית בבדיקת ההתאמה של העובד הפלסטיני מבחינה ביטחונית ולאחר שיוודאו שהוא לא מהווה סכנה לאזרחי ישראל. 

האישור השני הוא אישור שניתן למעסיק. לשם כך על המעסיק להגיש בקשה לקבלת אישור לעובדים פלסטינים לידי רשות האוכלוסין וההגירה. הגשת הבקשה תתאפשר רק לקבלנים רשומים. הבקשה צריכה לכלול את טופס הבקשה מפורט עם כל הפרטים החשובים. בנוסף יש לצרף תעודת זהות תקפה של העובד הפלסטיני ואת פרטי חשבון הבנק שלו חתומים על ידי הבנק עצמו. הבקשה לקבלת אישור למעסיק היא בקשה מורכבת יחסית שכוללת מגוון טבלאות, מילוי פרטים על הקבלן עצמו ועל העובדים השונים, הסבר על היקף העבודה הנדרשת, מה הצפי שלה ומגוון אישורים חשבונאיים וכלכליים על מצבו הפיננסי של הקבלן, חשבונות עבר ועוד. הבקשה עצמה אינה מוגבלת במספר העובדים. לאחר קבלתה הוועדה תבחן את נחיצות העובדים ותאשר את מספרם. 

 

למה צריך להעסיק פלסטינים?

עד עתה הסברנו מהו אישור עבודה לפלסטינים, כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים ואיך להוציא אותו. אך למה בכלל להעסיק פלסטינים? ובכן, ענף הבנייה הוא ענף שכולל עבודות פיזיות לא פשוטות כלל. מדובר בעבודה קשה וסיזיפית שאורכת שעות רבות. מהסיבה הזו, רבים מהיהודים לא מעוניינים לעבוד בעבודות הבניין. ברוב המקרים העובדים היהודים יהיו מעוניינים להתקדם ולאייש תפקידי ניהול. בנוסף, העובדים היהודים דורשים שכר גבוה יותר מהעובדים הפלסטינים. על ידי העסקת פלסטינים, המעסיקים יכולים להנות מכוח עבודה זול יחסית, יעיל ובעל ניסיון רב בענף הבנייה. מהסיבה הזו רבים מהמעסיקים מעדיפים להעסיק עובדים פלסטינים לביצוע עבודות בענף הבנייה. 

מהו קבלן רשום?

ציינו קודם שעל מנת להגיש בקשה לקבלת אישור עבודה לפלסטינים, הקבלן חייב להיות קבלן רשום. אך מה זה אומר? קבלן רשום הוא קבלן שרשום בפנקס הקבלנים. פנקס זה מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. הרישום מעיד על כך שהקבלן מוכר על ידי הרשויות ובמקרה הצורך ניתן לפנות אליהן לגבי הקבלן ולגבי ההתנהלות שלו. על מנת להיות קבלן רשום יש צורך בעמידה במספר תנאים כמו לעבור הכשרה על ידי מוסד מוכר, להיות בעל ניסיון ניהולי של 12 שנים לפחות ולהיות עם ניסיון ספציפי בתחום ההתמחות הספציפי. הרישום יכלול פרטים שונים על הקבלן לרבות ההכשרה שלו והסיווג שלו. הסיווג יקבע איזה עבודות רשאי הקבלן לעשות- עבודות אינסטלציה, עבודות חיזוק ושיקום מבנים, עבודות שיפוץ, עבודות כביש וכדומה. הרישום של הקבלן בפנקס הקבלנים מאפשר לו להנות ממגוון יתרונות שונים. אחד היתרונות המרכזיים הללו הוא האפשרות להעסיק עובדים פלסטינים באופן חוקי. קבלן לא רשום שמעסיק עובדים פלסטינים עובר על החוק וצפוי לקבל עונשים כבדים הקבועים בחוק. 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות