כמה עולה להיות קבלן רשום?

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

כמה עולה להיות קבלן רשוםקבלן רשום הוא קבלן שמוכר על ידי הרשויות ורשום בפנקס הקבלנים. פנקס הקבלנים מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. הרישום של הקבלן בפנקס הקבלנים כולל פרטים שונים על הקבלן לרבות ההסמכה שלו והסיווג שלו. מי חייב להירשם בפנקס הקבלנים וכמה עולה להיות קבלן רשום? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מי חייב להירשם בפנקס הקבלנים?

לפני שנרחיב כמה עולה להיות קבלן רשום חשוב לדעת מי בכלל חייב להירשם בפנקס הקבלנים. למעשה על פי החוק, הפרמטר היחיד שמחייב רישום של קבלנים הוא היקף העבודה מבחינה כספית, לפני מע"מ. ישנם שני ענפים החייבים ברישום

  • ענף ראשי- קבלן בענף ראשי חייב להירשם במידה שמבצע עבודה בעלות של 90,472 שקלים ומעלה. ההרשמה בענף זה מקנה לקבלן את היכולת לעבוד בכל ענפי המשנה שלו. לדוגמא קבלן בענף ראשי בנייה יוכל לבצע גם עבודות שיפוצים, איטום, חשמל וכדומה. 
  • ענף משנה- קבלן בענף משנה חייב להירשם במידה שמבצע עבודה בעלות של 47,256 שקלים ומעלה. ההרשמה בענף זה מקנה לקבלן את היכולת לעבוד רק באותו ענף. 

אז כמה עולה להיות קבלן רשום?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה להיות קבלן רשום מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים. שני הגורמים המרכזיים שישפיעו על המחיר יהיו מעורבות עורך דין ואגרת הרישום-

  • תשלום לעורך דין

על מנת להיות קבלן רשום, בדרך כלל יש צורך להיעזר בעורך דין. המחיר לרישום אצל עורך דין תלוי במידת המעורבות של עורך הדין בתהליך הרישום. במצב בו יש לבצע רישום לקבלן יחיד עומד בכל התנאים לרישום המחיר שיהיה עליו לשלם לעורך הדין ינוע בין 4,000 לבין 5,000 שקלים. אך במצב בו יש לרשום מספר קבלנים תחת אותה חברה ולהוציא עבורם תצהיר ואישורים המחיר לרישום של כל קבלן יכול להגיע ל-8,000 ואפילו 9,000 שקלים. במקרים מסוימים ניתן להשתמש בעורך הדין רק על מנת לאמת חתימות. במצב כזה התשלום לעורך הדין יהיה נמוך יחסית וינוע בין 500 לבין 1,000 שקלים, בהתאם לכמות המסמכים שעליו לחתום. על מנת לחסוך עלויות ההמלצה היא להכין כמה שיותר מסמכים בעצמכם. 

  • אגרת רישום קבלנים

החלק השני של התשלום לרישום קבלן כולל אגרת רישום קבלנים. יש שתי אגרות רישום קבלנים שיש לשלם בתהליך הרישום-

  • אגרה עבור הגשת הבקשה- את האגרה הזו יש לשלם עבור הבקשה לרישום. אגרה זו היא בשווי של 543 שקלים עבור כל ענף אליו תרצו להירשם. 
  • אגרה עבור הרישום- את האגרה הזו יש לשלם עבור הרישום עצמו. עבור רישום ראשון בענף ראשי יש לשלם אגרה בשווי של 3,780. עבור כל ענף ראשי נוסף יש לשלם עוד 1,890 שקלים. עבור רישום בענף משנה יש לשלם אגרה בשווי של 1,789 ולהוסיף 895 שקלים עבור כל ענף משנה נוסף. 

 

התנאים לרישום קבלנים

לאחר שהרחבנו כמה עולה להיות קבלן רשום והסברנו מי מחויב להירשם בפנקס הקבלנים חשוב להבין מה התנאים לרישום קבלנים. למעשה, לא כל קבלן יוכל להירשם בפנקס הקבלנים ולשם כך עליו לעמוד במספר תנאים בסיסיים. 

  • ניסיון- התנאי הראשון הוא ניסיון. על הקבלן להוכיח שיש לו ותק בתחום ושהוא עבד עם קבלן רשום, כשכיר או כעצמאי. לכל ענף יש צורך בשנות ניסיון שונות. 
  • הכשרה מקצועית בתחום- תנאי השני בו יש לעמוד על מנת להירשם בפנקס הקבלנים הוא הכשרה מקצועית בתחום. הקבלן חייב להחזיק בתעודה רלוונטית שניתנת על ידי מוסד שמוכר על ידי משרד הרווחה. 
  • מבחן רשם הקבלנים- תנאי נוסף לרישום בפנקס הקבלנים הוא לעבור את מבחן רשם הקבלנים. לאחר שהבקשה לרישום וכל המסמכים בה ייבדקו, הקבלן יעבור מבחן להוכחת בקיאותו. ניתן לגשת למבחן באופן עצמאי או דרך מכללה. יש לקחת בחשבון שמבחן דרך מכללה יהיה קל יותר, קצר יותר ויכלול מספר הקלות. 
  • עבר נקי- התנאי האחרון בו על הקבלנים לעמוד בשביל להירשם בפנקס הקבלנים הוא עבר נקי ללא הרשעות רלוונטיות לענף הבנייה בשלוש השנים האחרונות. בנוסף הקבלן צריך להוכיח שלא פושט רגל ולא חבר בתאגיד בהליכי פירוק. 

 

סיווג הקבלן

קבלן שרשומים בפנקס הקבלנים כתובים כקבלן ג5 (לדוגמא). כל קבלן רשום עם אות מסוימת ומספר מסוים. לכל אות ולכל מספר יש משמעות מסוימת בסיווג של הקבלן. מספרי הסיווג נעים בין 1 ל-5 ומסמלים את היקפי העבודה המותרים לקבלן. כל קבלן מתחיל במספר 1 ועם השנים, מוכיח שיש לו פרויקטים בהיקפים גדולים יותר ויכול להעלות את הסיווג שלו. יש לשים לב שישנם מספרים שמהווים קודים מסוימים- המספר 100 הוא קוד לענף הבנייה כולל ענפי המשנה מתחתיו, המספר 200 הוא קוד לענף הכבישים וכו'. 

הסיווג של הקבלן כולל גם אותיות. האותיות קשורות לענפים. יש שלוש קבוצות- א, ב, ג. ההבדלים יבואו לידי ביטוי בהיקפי העבודה המקסימליים. היקף העבודה המקסימלי של עבודות של ענפים ששייכים לקבוצה א יהיה נמוך יותר משל הענפים השייכים לקבוצה ב' שיהיו נמוכים יותר משל הענפים ששייכים לקבוצה ג'. 

מה היתרונות של להיות קבלן רשום?

רישום של קבלנים כולל מגוון רחב של יתרונות. קודם כל קבלנים רשומים הם קבלנים ששומרים על החוק ויכולים לעבוד בהיקפים גדולים. רק קבלן רשום יכול להשתמש בכינוי קבלן, על פי החוק. בנוסף, קבלן רשום יכול לקבל גישה למכרזים. רק קבלן רשום יכול לגשת למכרזים רשמיים של העירייה, של הממשלה וכדומה. יתרון משמעותי נוסף ממנו נהנים קבלנים רשומים הוא היכולת לגייס עובדים פלסטינאים. קבלן לא רשום לא יכול לקבל אישור עבודה להעסקת עובדים פלסטינאים. בנוסף, עוד יתרון בולט הוא הביטוח. חברות הביטוח לא מבטחות קבלנים לא רשומים במצבים בהם פרויקט הבנייה דורש קבלן רשום. חשוב לקחת בחשבון שגם המוניטין של הקבלן והלקוחות שלו מושפעים מהרישום שלו בפנקס הקבלנים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות