רישום חברה חדשה

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

החלטתם להקים חברה – מה עכשיו? איך מקימים את החברה? למי פונים? מה זה רישום חברה חדשה והאם צריך בכלל לרשום אותה היכן שהוא? האם אתם זקוקים לעורך דין או לרואה חשבון לצורך רישום החברה והקמתה? האם תהליך הרישום הזה עולה כסף? בשורות הבאות נפרט בפניכם את התהליך של רישום חברה בישראל וניגע גם בצעדים הנוספים שיהיה עליכם להשלים על מנת להקים את החברה באופן סופי ולהוציא אותה אל הדרך.

מה זה רישום חברה וכיצד זה מתבצע?

בישראל קיימים מספר תחומים בהם מנהלת המדינה רשימה של כלל הגורמים המורשים לפעול בכל תחום כחלק מפעילות הפיקוח של המדינה על אותו התחום. כך למשל, מנהלת המדינה את רשם הקבלנים המחזיק במאגר של כלל הקבלנים הרשומים במדינה לפי קטגוריית פעילות והיקפי פרויקטים. המדינה מנהלת גם את רשם המקרקעין המפרט את כל נכסי הנדל"ן הקיימים בישראל ואת רשם המודדים המפרט את כל המודדים המוסמכים המורשים לספק שירותי מדידה בישראל. בין היתר, מנהלת המדינה גוף גדול במיוחד שנקרא רשם החברות. המדובר במאגר מידע המנוהל על ידי מחלקה גדולה במשרד האוצר, ובו מפורטות כל החברות הרשומות בישראל. אבל לפני שנגיע לשלב הרישום, נגדיר תחילה מהי חברה.

רישום חברה חדשה

התאגדות חברה בישראל

חברה היא למעשה צורת התאגדות עסקית בישראל בדומה לעוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות, אגודה חקלאית וכדומה. לכל צורת התאגדות המאפיינים שלה, היתרונות שלה והחסרונות שלה והבחירה במודל התאגדות של חברה נבחר בדרך כלל החל מהיקף פעילות מינימלי (בדרך כלל החל מרווח חודשי של 25,000 ₪ לעסק) אם כי הקמת חברה אינה מותנה בהיקף הפעילות של העסק. החברה היא ישות משפטית העומדת בפני עצמה והאופן בו מחזיקים בה הבעלים שלה הוא הון המניות שלה כפי שנסביר בהמשך.

רישום חברה חדשה הוא תהליך שבו מכניסים את החברה החדשה שהוקמה אל מאגר החברות המנוהל על ידי רשם החברות. במעמד הרישום יש לשלם את האגרה לשנת הפעילות הראשונה (בסביבות 1,400 ₪), אגרה שאותה יש לשלם לאחר מכן בכל שנה עד חודש מרץ. המשמעות היא שעל מנת לפעול בישראל, חייבת כל חברה לקבל רישיון פעילות ורישיון זה ניתן לה לאחר שנרשמה ברשם החברות. לאחר ביצוע הרישום כחוק, תקבל החברה תעודת התאגדות המעידה על רישומה כחברה בישראל, ואז תוכל החברה לפתוח גם חשבון בנק, תיק ברשות המיסים ולמעשה להתחיל לפעול כחברה מול כלל הגורמים הרלוונטיים במשק.

מה כולל תהליך הרישום?

הדבר האחרון שאפשר להגיד על התהליך של רישום חברה חדשה הוא שמדובר בתהליך של רישום שם החברה ולא יותר. במסגרת תהליך הרישום נקבעים שורה של אלמנטים הקשורים להתנהלותה וניהולה של החברה ובכלל זה תחום הפעילות שלה, מבנה הפעילות שלה, בעלי המניות שלה, תקנון הפעילות שלה, זכויות החתימה בה, הרכב אספת בעלי המניות, מועדי התכנסות אספת בעלי המניות וכדומה. את כל הדברים הללו יש לקבוע לפני הפנייה לרשם החברות ולצרף אותם כחלק מתיק המסמכים הנדרש לצורך רישום החברה. בין כלל האלמנטים שיהיה עליכם לקבוע, נמצאים גם הבאים:

הון המניות של החברה

עליכם להגדיר מהו הון המניות של החברה, מה שוויו ולכמה מניות הוא מחולק. ההגדרה היא שרירותית ואין לה משמעות רבה בשלב התחלתי זה, אלא אם מדובר בעסק פעיל שמשנה את צורת ההתאגדות שלו להתאגדות חברה ושיש לו כבר ערך כלכלי, שכן אז צריך הון המניות לשקף את שווי הפעילות של העסק.

בעלי המניות

עליכם לפרט את כלל האנשים או הגורמים שיירשמו כבעלי מניות בחברה ולקבוע מהו נתח המניות שמקבל כל אחד מהם. כמו כן, עליכם לפרט את הפרטים האישיים של כל אחד מבעלי המניות.

תקנון חברה – עליכם להגדיר תקנון לחברה ולכלול בו התייחסויות למגוון מצבים כמו הסכמות בין כלל בעלי המניות, מגבלות החלות על כל בעל מניות המבקש למכור את מניותיו, זכויות ההצבעה של כל בעל מניות ביחס לנתח המניות שהוא מחזיק בו, מועדי התכנסות אספת בעלי המניות השנתית (על פי החוק חייבת כל חברה לקיים אספה של בעלי מניות לפחות פעם בשנה), בעלי זכויות החתימה בחברה מבין כלל בעלי המניות, בעלי הזכות להחזיק כרטיס אשראי של החברה מבין כלל בעלי המניות ועוד שורה של נושאים שבסופו של דבר ירכיבו את תקנון החברה שעל פיו תתנהל החברה.

פרטי החברה

עליכם לבחור שם לחברה ולהגדיר את תחום הפעילות שלה.

פעולות אלה, מעבר לכך שהן דורשות ידע מקצועי לגבי המידע הספציפי הנדרש לצורך רישום חברה חדשה, מחייבות גם נוכחות ואישור של עורך דין המאשר את זהות בעלי המניות וטענותיהם בכלל המסמכים המצורפים. כמו כן, רצוי מאוד להיעזר ברואה חשבון שיתייחס לכל הנושא החשבונאי ויוודא כי הנושאים החשבונאיים מכוסים לטובת כל הצדדים ולטובת החברה עצמה, במסגרת תקנון החברה ויתר המסמכים.

לאחר שיש בידיכם את כל המסמכים, תוכלו למלא טופס רישום חברה חדשה ולהגיש הכל יחד לרשם החברות. תהליך הרישום לא אמור להתארך יותר ממספר שבועות קצרים שלאחריהם תקבלו בדואר תעודת התאגדות כחברה רשומה בישראל. בתעודת ההתאגדות שתקבלו יצוין גם מספר הח.פ. של החברה, שהוא המספר שילווה את החברה לכל אורך חייה ומהווה מספר הזהות שלה בפועל.

רשמתם את החברה – מה עכשיו?

לאחר שקיבלתם את תעודת ההתאגדות, עליכם לגשת לחנות לחומרי כתיבה או בית דפוס ולהזמין חותמות. בעוד שאדם פרטי, עוסק פטור או עוסק מורשה יכול לחתום על כל מסמך, לרבות שיקים עם חתימתו האישית בלבד, חתימתה של חברה חייבת לכלול גם את חתימתו של מורשה החתימה בחברה וגם את חותמת החברה. לאחר מכן, יהיה עליכם לגשת לבנק שתבחרו ולפתוח בו חשבון בנק לחברה.

לאחר שיש לכם חשבון בנק וחותמת, תוכלו לגשת גם לרשות המיסים ולפתוח תיק מע"מ ומס הכנסה לחברה. החברה כמובן לא משלמת מס הכנסה, אלא מס חברות, אך מבחינתכם העניין הוא שקוף והמשימה שלכם היא לפתוח תיק לחברה ברשות המיסים. כמו כן, במידה ותחום עיסוקכם מחייב אתכם בתשלומי מס נוספים כמו מכס או מס קניה, עליכם לפתוח גם תיקים מתאימים למיסים אלה. במקביל, תוכלו כבר להזמין פנקסי קבלות, חשבוניות מס, תעודות משלוח וכל התעודות החשבונאיות הדרושות לכם לצורך ניהול פעילות החברה מבחינה חשבונאית.

ליווי רואה חשבון לא רק המלצה

כפי שניתן להעריך, את השלב הזה בהחלט מומלץ לבצע בליווי רואה חשבון. כחלק מהתהליכים של רישום חברה חדשה והקמת חברה בישראל, חשוב גם לבחור רואה חשבון שילווה את החברה ויבצע עבורה הנהלת חשבונות כפולה כמתחייב מהחוק. את רואה החשבון מומלץ לבחור ממש בהתחלה עוד לפני שרשמתם את החברה, ולאפשר לו ללוות אתכם לאורך כל תהליך פתיחת החברה. רואה החשבון יכול לספק לכם מידע חשוב מאוד שישפיע מאוד על התנהלות החברה ויחסי בעלי המניות בהמשך הדרך, ולכן לא כדאי להקל ראש בחשיבות מעורבותו בתהליך.

רישום חברה חדשה

מעוניינים לבצע רישום חברה חדשה? רוצים לדעת מה נדרש מכם על מנת לבצע רישום? בנוסף האם זה משתלם יותר מאשר להיות קבלן רשום כיחיד? על מנת לקבל את התשובות קראו את המאמר הבא.

האם כדאי לבצע רישום לחברה חדשה או להיות קבלן רשום יחיד?

קבלן רשום הינו קבלן המחויב שיהיה לו עוסק מורשה, לקבלן זה אפשרות זולה יותר מכיוון שאינו צריך לשלם תשלומים כמו הקמת חברה חדשה, וכן אין לו תשלום להנהלת חשבונות כפולה היכולה להסתכם בהמון כסף היוצא ממנו בשנה, אך כאשר מבצעים רישום חברה חדשה קיימת האפשרות להרוויח את הכסף הגדול, כאמור יותר משם לעבוד כחברה אך תמיד אפשר להתחיל מקבלן רשום, וכן להמשיך כך לאורך שנים ובהמשך הדרך להתקדם ולבצע רישום חברה חדשה.

מה ההבדל בחברה רשומה לעומת קבלן רשום יחיד?

הבדל נוסף אשר אינו מסתכם רק ברווח הכספי הוא שחברה הינה אישיות משפטית אשר אינה על שם קבלן מסוים שלוקח חלק מהחברה, וכן עומדת בפני עצמה, בעקבות זאת החברה תהיה חייבת להיות רשומה אצל רשם החברות, דב זה הינו יתרון מכיוון שאם קיימת אפשרות כי אותה חברה נקלעת לקשיים או למשבר כלכלי המביא איתו חובות, לא יידרש אף אדם להוציא את זה מכספו האישי, לעומת זאת קבלן רשום יחיד אשר יש לו עוסק מורשה, וכן נקלע לקשיים כאלו ואחרים יהיה מחויב לכסות באופן אישי את כל חובותיו.

כיצד ניתן לבצע רישום חברה חדשה?

במדינה קיים גוף אחד גדול הנקרא: רשם החברות, גף זה מתנהל על ידי משרד האוצר וכן שם יהיה מפורט בדיוק שמו כל החברות הרשומות במדינה, בתהליך הרישום של חברה חדשה יש להכניס את החברה אל רשם החברות, כאשר מגיעים לתהליך ההרשמה צריך לשלם אגרה על הרישום עצמו, וכן את אותה אגרה צריך לשלם אחת לשנה על מנת להישאר רשומים, על מנת שאותה חברה תוכל לפעול במדינה תצטרך החברה לקבל רישיון פעילות, רישיון זה תקבל החברה לאחר שתירשם ברשם החברות.

מהם השלבים לביצוע רישום החברה?

על מנת לבצע רישום חברה חדשה יהיה עליכם לבצע את השלבים הבאים:

  • בחירת שם – חשוב לדעת כי כאשר אתם חושבים על שם לחברה אותה אתם מעוניינים לפוח קיימת האפשרות כי השם אותו תרצו כבר תפוס על ידי חברה אחרת, , לכן חשוב לבדוק לפני קבלת ההחלטה, מה שאפשר לעשות זה לרשום כמה שמות אפשריים לחברה, שמות אלו מומלץ להעביר לעורך דין בכדי שיבדוק איזה שם אכן פנוי, וכך תוכלו לבחור שם מרשימה של שמות פנויים.
  • תקנון – כל חברה המעוניינת להירשם ברשם החברות, חייבת שתהיה לה תקנון מנוסח, תקנון זה מהווה הסכם בין החברה לבעלי המניות שלה, תקנון זה יכיל ארבעה פרמטרים: מטרות החברה, שם החברה, הון מניות החברה, הגבלת אחריות. קיימות חברות רבות אשר מוסיפות סעיפים נוספים לתקנון החברה, אך אלו הסעיפים אליהם החברה מחויבת.
  • רישום החברה – לאחר שיש בידיכם את האמצעים על מנת לפתוח את החברה, וכן ביצעתם את תשלום האגרה, הגעתם לשלב האחרון בו אתם רושמים את החברה ברשם החברות, ביצוע רשימת החברה כרוך בהגשת מסמכים לרשם החברות, את המסמכים הנדרשים מכין עורך דין אשר התמחותו היא דיני חברות.
  • רשויות מס – לאחר שרישום החברה עבר בהצלחה אצל רשם החברות תקבלו מהם את מספר חברה פרטית, כך תוכלו להתחיל בתהליך פתיחת תיק ברשויות המס הכוללות את כל רשויות המס השונות וכן את המע"מ.

את כל השלבים האלו תהיו מחויבים לבצע על מנת שתוכלו לבצע את רישום החברה ברשם החברות ללא בעיות.

מה קורה לאחר רשימת החברה?

לאחר שקיבלתם את התעודה תיאלצו להזמין חותמות, זאת מכיוון שחברה רשומה מחויבת לכלול בחתימה את חותמת החברה וכן את חתימת מורשה החתימה של החברה, בנוסף לאחר ביצוע ההרשמה גם מול רשויות המס השונות, מומלץ שתתחילו להזמין חשבוניות מס, קבלות, תעודות משלוח ועוד.

היחידה לרישום קבלנים מזמינה אתכם לפגישת ייעץ עם עורך דין ללא עלות על מנת להסביר לכם על כל התהליך. תוכלו להשאיר פרטים באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי. כעת, החברה שלכם מוכנה לצאת לדרך וכל מה שצריך זה להתחיל לעבוד ולעשות את כל מה שצריך על מנת להוביל את החברה החדשה שלכם להצלחה.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות