בקשה לקבלת רישיון לעסוק בביצוע עבודות חשמל

לרשם הקבלנים פונים רק עם מומחה להוצאת רישיון קבלן!

במידה וקימות עבודות חשמל הם ייעשו אך ורק על ידי בעל מקצוע מוסמך אשר קיים בידיו רישיון לעסוק בעבודות חשמל, במאמר הבא תוכלו לקרוא איך אפשר לקבל רישיון לעסוק בעבודות חשמל.

מהו התהליך לקבלת רישיון לעסוק בביצוע עבודות חשמל?

ראשית כל על מנת להגיש בקשה לקבלת רישיון לעסוק בעבודות חשמל, יש צורך להיות רשום בפנקס או במרשם ההנדסאים והטכנאים, לאחר מכן על מנת לקבל את הרישיון יש לעבור את השלבים הבאים:

  • הגשת בקשה לרישיון לעסוק בביצוע עבודות חשמל.
  • בדיקת הזכאות לקבלת הרישיון.
  • ועדה למבקש הרישיון.
  • תשלום אגרה.
  • קבלת הרישיון.

כמו כן, ישנם כמה מסמכים אותם תצטרכו להגיש על מנת לקבל רישיון לעסוק בעבודות חשמל:

  • תעודת גמר המציינת את שם המוסד.
  • תעודת זהות.
  • גיליון ציונים עם תרגום לעברית, וכן לציין את תאריך תחילת וסיום הלימודים.
  • תעודת רישום בפנקס מהנדסים.
  • חתימה על ידי חשמלאי מוסמך על אישור וותק.

כיצד תתבצע בדיקת הזכאות לקבלת רישיון לעסוק בעבודות חשמל?

כאשר מגישים בקשה לקבלת רישיון לעסוק בעבודות חשמל, הבקשה צריכה להיבדק על ידי היחידה לרישום קבלנים, במקרה והבקשה מאושרת יישלח אליכם מייל מאשר, קיימים מקרים בהם יש צורך להשלים מסמכים נוספים , במקרים אלו יישלח אליכם מייל המפרט אילו מסמכים עליכם להוסיף, תוכלו לסרוק את המסמכים החסרים אל המייל ולשלוח חזרה, משך זמן הטיפול בבקשה לקבלת רישיון לעסוק בעבודות חשמל הינו 60 יום, ובמידה וקיימים מסמכים חסרים לא ייספר הזמן עד לביצוע השלמת כל המסמכים.
ראו גם: קבלן רשום מנהל עבודה

רישום חברה חדשה

מהם חובותיו של המחזיק ברישיון לעסוק בעבודות חשמל?

כאשר מחזיקים ברישיון המאפשר לעסוק בעבודות חשמל, קיימים כמה חובות על אותו בעל הרישיון, כמו למשל:

חובת חתימה – בעל רישיון מוסמך מחויב לחתום על כל מסמך שקשור לעבודת חשמל אשר נעשתה על ידיו.

מרשם האוכלוסין – במידה ומתבצע שינוי בשם או בכתובת בעל הרישיון מחובתו לעדכן את מרשם האוכלוסין, לאחר השינוי המתבקש הרישיון יישלח לכתובת הרשומה במרשם האוכלוסין.

חידוש רישיון – במידה וקיים צורך לחדש את הרישיון, תישלח הודה מסודרת 30 יום לפני שייגמר התוקף, על בעל הרישיון לדאוג לחידוש הרישיון בזמן, במידה והחידוש לא יתבצע בזמן זה יוכל לגרום לקנס או במקרה גרוע מכך לביטול הרישיון.

כיצד תוכלו לדעת כי אכן מדובר בחשמלאי מוסמך?

כאשר אתם פונים לחשמלאי, ואתם רוצים להיות בטוחים כי הוא מזיק ברישיון, מומלץ לבקש ממנו שישלח אליכם את הרישיון, מה שהוא ישלח לכם נקרא: רישיון לעסוק בביצוע עבודות חשמל, ברישיון המדובר צריכים להופיע מספר דברים: מספר רישיון, מספר תעודת הזהות של בעל הרישיון, סוג הרישיון שיש לו, תאריך הפקת הרישיון, שם בעל הרישיון, תוקף, חשוב להבין כי כאשר מדובר בעבודות חשמל זה דבר אשר אין לשחק איתו, וכן עבודה לא מקצועית יכולה אף לסכן חיים.

רישיון קבלן
Construction plans with helmet and drawing tools on blueprints

כיצד תוכלו לדעת כי אכן הגיע אליכם בעל הרישיון ולא מישהו מטעמו?

קיימים מצבים בהם אתם מקבלים את הרישיון של החשמלאי המוסמך אך הוא אינו מגיע בעצמו ושולח מישהו מטעמו על מנת לבצע את עבודת החשמל, דבר זה יכול להיות מסוכן כי קיימת האפשרות כי מי שיגיע אליכם לא יהיה מוסמך כלל, לכן, כאשר אתם מבקשים שיציגו בפניכם את הרישיון בקשו לראות את תעודת הזהות, על מנת שתוכלו לבדוק כי אכן מדובר בחשמלאי בעל הרישיון אשר נשלח אליכם, דבר זה ידרוש מכם מאמץ קטן אך חשוב להיות בטוחים כי עבודת החשמל נעשית על ידי מומחה בתחום.

למה כדאי להעסיק רק בעל רישיון לביצוע עבודות חשמל?

עבודות חשמל אינן עבודות רגילות, כאשר מדובר בחשמל אין שום משחקים, טעות קטנה של בעל מקצוע יכול לגרום לסכנת חיים, בעל מקצוע אשר אינו מחזיק ברישיון עבודות חשמל עובר על החוק, אסור לקבל עבודות חשמל ללא רישיון לכך, כך תוכלו להיות בטוחים כי העבודה נעשית בצורה טבה ואיכותית וכי לא קיימת שום סכנה לאחר ביצוע העבודה.

סיכום

היחידה לרישום קבלנים הינה חברה המתמחה ברישום קבלנים, וכן בהעלאת סיווג לקבלנים רשומים.

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לרישום קבלנים
היחידה לרישום קבלנים

מזה יותר מעשור מסייעת החברה לאלפי קבלנים בכל רחבי הארץ להפוך לקבלנים רשומים בסיווג אטרקטיבי וגבוה וכן מסייעת לקבלנים רבים אחרים להעלות את הסיווג שלהם ולשפר את מעמדם התחרותי בשוק.

אנו מנחים את הלקוח סביב התהליך כולו וסביב כל הפעולות שיש לבצע בכדי להשיג את מעמד הרישום. בהמשך לכך, אנו מנהלים עבור הלקוח את כל הנושא של הגשת המסמכים, בדיקת תהליך הרישום מול רשם הקבלנים וניהול דיונים על פי הצורך עד לקבלת הרישום הסופי.
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

או חייגו במהירות